Olaines 2.vidusskolā šī gada 25.maijā notika pašvaldību vēlēšanu simulācija. Pasākuma mērķis- mudināt skolenus būt pilsoniski aktīviem, sniegt izpratni par vēlēšanu procesa norisi.
Tajās piedalījās 8.a, 8.b, 8.c, 10.a un 11.a klase, bet par organizatorisko procesu atbildēja 10.a klase.
Viss notika kā īstās vēlēšanās- katram skolēnam bija savs reģistrācijas numurs, līdzi bija personu apliecinošs dokuments. Izvēle bija jāveic starp sešām Olaines novadā pārstāvētajām partijām.
Dalībnieki secināja, ka, lai veiktu pārdomātu izvēli, ir nepieciešams ieguldīt laiku, lai iepazītos ar piedāvātajām programmām, tās kritiski izvērtētu un tad izlemtu, kam atdot savu balsi.
28.aprīlī desmit 10.a klases skolēni kopā ar skolotājām Veru Haritonovuun Ingu Ivanovu IAC projekta “Izzināt. Pieredzēt. Rīkoties” ietvaros devās ekskursijā uz Latgali. Mums pievienojās arī skolēni no Rīgas Ķengaraga vidusskolas un Š.DubnovaRīgas ebreju vidusskolas.
Visiembija brīnišķīga iespēja iepazīties ar maizes cepšanas procesu Aglonas Maizes muzejā gan teorētiski, gan praktiski- katrs atraktīvu gidu pavadībā izcepa savu maizes kukulīti. Tad devāmies uz atjaunoto Lūznavas muižu un iepazināmies ar tās telpām un atjaunošanas gaitu. Lūznavas muižas parkā bija iespēja spēlēt aizraujošu vides spēli.
Vakarā grupa “Rūnas “ ļāva izjust tautas mūzikas burvīgumu un iepazīt dažādu tautu mūzikas instrumentus. Ekskursija sniedza daudz pozitīvu iespaidu.
16.martā tika īstenotas aktivitātes skolotājiem. Sākumā skolotāji tika iepazīstināti ar pilsoniskās līdzdalības veidiem, grupās diskutēja par iedarbīgāko veidu, savu viedokli attēloja koordinātu plaknē un salīdzināja ar Latvijas jauniešu domām.
Nākamā aktivitāte bija saistīta ar medijpratību, kur skolotāji mēģināja atbildēt uz mūsdienās aktuāliem un nozīmīgiem jautājumiem- kāpēc jāmāca medijpratība un kritiskā domāšana, kā to var veicināt mācību stundu laikā. Kā atšķirt faktus no viedokļiem? Kā rodas viltus ziņas? Kā negatīvā informācija sociālajos tīklos ietekmē jauniešu psihi? Un vai tiešām sociālie tīkli ir gadsimta lielākā slimība?
Skolotāji spēlēja spēli, atbildot uz šiem jautājuimiem un izsakot savu viedokli par plašsaziņas līdzekļu ietekmi uz sabiedrības viedokļa formēšanu.
IAC projekta “Izzināt. Pieredzēt. Rīkoties” ietvaros Olaines 2.vidusskolā notika 2 pasākumi. Vienā no tiem 9. martā aktīvā Improvizācijas teātra darbībā tika iesaistīti vidusskolas skolēni. Viņiem aptuveni 2 stundu ilgā pasākuma laikā Improvizācijas teātra treneri Ieva Niedra un Uģis piedāvāja tuvāk iepazīt vienam otru, uzmanīgi ieklausoties un koncentrējoties uz veicamo darbu. Skolēni veidoja etīdes, skečus, attēloja dažādas situācijas. Daļa skolēnu iesaistījās aizrautīgi, daļai bija grūti aktīvi iesaistīties improvizētās situācijās. Kopumā skolēni atzina, ka tā bija noderīga un interesanta pieredze.
Š.g. 15.un 16.februārī projektu dienu ietvaros 8.un 9.klasēm skolas aktu zālē tika rīkots pasākums “Par Latviju, Olaini un mani”. Šajā aptuveni divu stundu garajā spraigajā pasākumā skolotājas Vera Haritonova,Diana Goroško un Inga Ivanova īstenoja IAC projektā “Izzināt. Pieredzēt. Rīkoties” iegūtās idejas, maksimāli pietuvinot tās vietai, kur skolēni dzīvo – Olainei, tādā veidā skolēnus ievadot pilsētas 50 gadu jubilejas noskaņā.
Skolēni tika sadalīti grupās, pēc tam viņiem bija jāveic 3 uzdevumi- pirmajā uzdevumā vajadzēja izdomāt, ar ko skolēni lepojas Latvijā, Olainē un katrs sevī, otrajā uzdevumā , izlozējot notikuma vietu, kas saistīta ar Olaini un žanru, vajadzēja izdomāt radošu stāstu vai skeču. Jāpiebilst, ka skolēni bija ļoti aktīvi un radoši, bija iespēja vērot gan atraidītas mīlestības sāpes, gan smalkmaizīšu zādzību kafejnīcā “Alise”un tās izmeklēšanu.
Trešajā uzdevumā , izmantojot balošanas pultis, skolēniem bija jāatbild uz 15 jautājumiem, kas saistīti ar Latvijas un Olaines vēsturi, ģeogrāfiju un personībām. Skolēni atzina, ka pasākums viņiem patika, tika sniegta iespēja sadarboties ar skolēniem no citām klašu paralēlēm un radoši izpausties.
Olaines 2.vidusskola šogad piedalās IAC organizētajā jauniešu integrācijas un līdzdalības sekmēšanas projektā „IZZINĀT. PIEREDZĒT. RĪKOTIES” , kuru finansiāli atbalsta Britu padome Latvijā.
Dalība projektā ir svarīga, jo piederības sajūta gan savai skolai, gan valstij veidojas, tās iepazīstot un piedaloties mērķu izvirzīšanā un kopīgā īstenošanā. Projekts veicinās izpratni par notiekošajiem procesiem sabiedrībā vietējā un globālā kontekstā.
Projekta gaitā skolēniem ir iespēja pilnveidot kritiskās domāšanas, debatēšanas, sadarbības un citas prasmes, kā arī medijpratības līmeni, kas kopumā sekmē apzinātas piederības sajūtas veidošanos un vēlmi iesaistīties un ietekmēt notiekošo savā skolā, kopienā un valstī.
Projekta norises laiks no 2016.gada jūnija līdz 2017,gada jūlijam. Projektā piedalās 3 skolotājas ( Vera Haritonova, Diana Goroško, Inga Ivanova) un divas 10.a klases skolnieces ( Marika Tiščenko un Elīna Fedoroviča). Pirmais seminārs „ Mani stāsti Latvijai” norisinājās Siguldā no 19.-21.janvārim.
10.klases skolnieču viedoklis par pieredzēto seminārā:
„ Seminārā notika dažādas lekcijas un interaktīvas nodarbības, kuras vadīja Latvijā pazīstamas personības: Mārtiņš Daugulis, Daina Zelmene, Ingūna Irbīte, Brigita Stroda, Aija Tūna un Leonarda Ķestere. Mārtiņa Dauguļa atraktīvajā lekcijā guvām ieskatu par prasmēm, kas būs nepieciešamas jebkurā profesijā mainīgajā 21. gadsimtā. Imrovizācijas teātra vadītāji Ieva Niedre un Uģis Točs palīdzēja „ salauzt ledu” starp dalībniekiem, radīja pozitīvu un radošu atmosfēru.
Mums ļoti patika dalība šajā projektā. Mēs dalīsimies ar iegūtajām idejām ar Olaines 2.vidusskolas skolēniem, kā arī ar nepacietību gaidīsim turpmākās projekta aktivitātes.”
Pārlūkojot vietni, Tu akceptē nepieciešamo sīkfailu lietošanu. Tu vari akceptēt arī citu sīkfailu lietošanu.