Pilnu audzināšanas programmas versiju skatīt sadaļā Dokumenti!
Olaines 2.vidusskolas audzināšanas darba programma balstīta valstiski izvirzītajās audzināšanas darba vadlīnijās skolēna vērtībizglītības attīstībā, līdzatbildības, dzīves prasmju, karjeras izaugsmē, sadarbībā par skolēna ģimeni, dažādu institūciju un sabiedrības atbalstā, izglītības kvalitātes pieejas nostiprināšanā. Klases audzinātājs veic audzināšanas darbību un sniedz atbalstu audzināmās klases skolēniem, risinot ar skolēnu personības veidošanos un attīstību saistītus jautājumus, sadarbībā ar skolēnu vecākiem, skolas administrāciju, pedagogiem, atbalsta personālu un valsts, pašvaldības atbildīgām institūcijām, vienlaicīgi rūpējoties par labvēlīgu klases vidi un saliedētu klases kolektīvu.
Šī programma ir reglamentējošs dokuments, kas nosaka audzināšanas darba mērķus, uzdevumus un plānotos audzināšanas darba rezultātus. Programmai ir ieteikuma raksturs, to var izmantot ikviens skolas pedagogs un klases audzinātājs savā darbā ar klasi.
Audzināšanas darbs balstās uz šādiem principiem:
- sadarbība – audzināšanas jautājumu risināšanā iesaistās visas ieinteresētās puses: pedagogi un izglītības darbinieki, skolēni, vecāki un ģimene, valsts un pašvaldības institūcijas, nevalstiskās organizācijas, sabiedrība;
- sistēmiskums – nodrošināta audzināšanas darba sistēma un attīstība;
- nepārtrauktība un pēctecība audzināšanas darba īstenošanā un mērķu sasniegšanā;
- ilgtspēja – izglītības lēmumu pamatotība un līdzsvarota attīstība;
- vienotība un veselums – audzināšanas darbība ir īstenojama vienotā izglītības procesā;
- atvērtība informācijai un dialogam, sadarbībai, inovācijām;
kā arī skolas vērtībām - sadarbība, tradīcijas, atbildība, radošums, sasniegumi; misiju - “skola veicina ikvienas personības izaugsmi, nodrošinot kvalitatīvu”, un vīziju - “iekļaujoša, iniciatīvām un inovācijām atvērta vidusskola”.
Audzināšanas mērķis ir nodrošināt iespēju katram izglītojamajam kļūt par radošu, atbildīgu un rīcībspējīgu personību, kas ietver vērtību un tikumu izpratni, ciešu saikni ar Latvijas kultūru un valsti, kā arī spēju veidot ilgtspējīgu attīstību, aktīvi iesaistoties sabiedrības dzīvē, inovatīvi veicinot tautsaimniecību, stiprinot piederības sajūtu un lojalitāti Latvijas valstij un Latvijas Republikas Satversmei.
Audzināšanas uzdevumi attieksmes veidošanai ir veicināt izglītojamo:
- spēju brīvi un patstāvīgi domāt, attīstot kritisko domāšanu, morālo spriestspēju un sekmējot atbildīgu rīcību;
- sevis apzināšanos, pašizziņu, gribas audzināšanu, pašpilnveidi un pozitīvu pašvērtējumu, pašaudzināšanu mūža garumā;
- brīvību kā iespēju īstenot savus centienus un mērķus, neierobežojot citu personu pamattiesības, tajā skaitā brīvību;
- pašdisciplīnu, izpratni par pienākumiem un tiesībām un sekmēt to ievērošanu;
- cieņu pret dzīvību, sevi un citiem, veselību veicinošu un drošu paradumu izkopšanu;
- orientāciju uz ģimeni, laulību, paaudžu vienotības apzināšanos vērtību saglabāšanā, tautas ataudzē un valsts attīstībā;
- piederību Latvijas, Eiropas un pasaules kultūrtelpai, izpratni par vispārcilvēciskajām un kristīgajām vērtībām, latvisko dzīvesziņu, kultūras mantojumu, tradīcijām un to saglabāšanu, līdzdalību kultūras mantojuma un tradīciju pārnesē un latviskās kultūrtelpas attīstībā mūsdienās;
- mērķtiecīgu attieksmi pret darbu kā personības pašrealizācijas un eksistences līdzekļu iegūšanas veidu un labklājības avotu;
- nacionālās identitātes un valstiskuma apziņu, lojalitāti Latvijas valstij, Satversmei un patriotismu;
- sadarbību izglītošanās procesā un ārpus tā, pilsonisko līdzdalību demokrātiskas sabiedrības nostiprināšanā;
- atbildību par dabas un apkārtējās vides aizsardzību un ilgtspēju.
Izglītības likuma 51.panta „Pedagoga vispārīgie pienākumi” pirmās daļas 2. punktā ir noteikts, ka pedagoga pienākums ir „veidot izglītojamā paša attieksmi pret sevi, citiem, darbu, dabu, kultūru, sabiedrību un valsti, audzināt krietnus, godprātīgus cilvēkus – Latvijas patriotus”.
Klases audzinātāji vistiešāk sniedz atbalstu savas audzināmās klases skolēniem. Viņi sadarbībā ar skolēnu vecākiem, skolas pedagogiem, atbalsta personālu, valsts un/vai pašvaldības atbildīgajām institūcijām risina ar skolēnu personības veidošanu un attīstību saistītus jautājumus, tajā pašā laikā rūpējoties par pedagoģiski un psiholoģiski labvēlīgu klases vidi un saliedētu klases kolektīvu.
Klase | Klases audzinātājs | Kabinets |
Pirmsskolas klase | Genriha Gaļina, Cingele Karina | 113. |
1.a | Zaharčenko Jekaterina | 310. |
1.b | Šinkarenko Velta | 312. |
1.c | Grundmane Inga | 109. |
2.a | Davidoviča Ināra | 308. |
2.b | Maklakova Irina | 309. |
2.c | Pavloviča Inga | 110. |
3.a | Kokurina Margarita | 112. |
3.b | Nikolajeva Zoja | 211. |
3.c | Rimševiča Irēna | 212. |
4.a | Jermolajeva Karīna | 213. |
4.b | Bobkova Veronika | 111. |
4.c | Gavrilova Ludmila | 210. |
5.a | Zvirgzdiņa Lelde | 207. |
5.b | Boksboima Oksana | 311. |
5.c | Aleksejeva Darja | 105. |
5.d | Macanova Irina | 303. |
6.a | Zvirgzdiņa Lelde | 207. |
6.b | Murina Nadežda | 120. |
6.c | Komara Olga | 317. |
7.a | Šinkarenko Velta | 219. |
7.b | Jemeļjanova Irina | 302. |
7.c | Jemeļjanova Irina | 302. |
8.a | Sidorova Valentīna | 220. |
8.b | Hutornaja Marija | 204. |
8.c | Ļiskina Marina | 104. |
9.a | Goroško Diana | 314. |
9.b | Babahina Viktorija | 205. |
9.c | Vonoga Olga | 304. |
11.a | Pavloviča Inga | 106. |
12.a | Šlikova Jeļizaveta | 319. |
Izglītības likuma 51.panta „Pedagoga vispārīgie pienākumi” pirmās daļas 2. punktā ir noteikts, ka pedagoga pienākums ir „veidot izglītojamā paša attieksmi pret sevi, citiem, darbu, dabu, kultūru, sabiedrību un valsti, audzināt krietnus, godprātīgus cilvēkus – Latvijas patriotus”.
Klases audzinātāji vistiešāk sniedz atbalstu savas audzināmās klases skolēniem. Viņi sadarbībā ar skolēnu vecākiem, skolas pedagogiem, atbalsta personālu, valsts un/vai pašvaldības atbildīgajām institūcijām risina ar skolēnu personības veidošanu un attīstību saistītus jautājumus, tajā pašā laikā rūpējoties par pedagoģiski un psiholoģiski labvēlīgu klases vidi un saliedētu klases kolektīvu.
Pedagogs audzināšanas darba īstenošanā:
- ir profesionāli neatkarīgs un atbildīgs par izglītības procesā izmantojamās informācijas, mācību līdzekļu, materiālu un mācību un audzināšanas metožu izvēli un to atbilstību izglītojamā audzināšanas mērķim un uzdevumiem;
- ir objektīvs, lojāls Latvijas valstij un tās Satversmei, neveic aģitāciju, ievēro politisko un reliģisko neitralitāti;
- ar savu rīcību un pausto viedokli nediskreditē izglītības iestādi un valsti;
- pilnveido savu profesionālo kompetenci audzināšanas jautājumos ne mazāk kā sešu stundu apjomā triju gadu laikā pedagoga vispārējo kompetenču modulī.
Viens no skolas aktuālajiem uzdevumiem ir nodrošināt vienādas iespējas visiem bērniem un jauniešiem iekļauties un līdzdarboties izglītības procesā neatkarīgi no viņu vajadzībām un spējām, veselības un sociālā stāvokļa, dzīvesvietas u.c. apstākļiem, īpašu uzmanību pievēršot bērnu un jauniešu ar īpašām vajadzībām iekļaušanai vispārējās izglītības iestādē un interešu izglītības programmās. Olaines 2.vidusskola jau pašlaik veidojas par daudznacionālu un multikulturālu vidi. Tādēļ atteicīgi ir jautājums, kā saglabāt latviešu tautas nemateriālo kultūras mantojumu, tradīcijas, kultūras vērtības, kā izkopt tās un pilnveidot, vienlaikus respektējot arī citu tautu kultūras un etniskās vajadzības.
Olaines 2. vidusskola organizē svinīgus pasākumus, sagaidot valsts svētkus – Darba svētkus, Latvijas Republikas Satversmes sapulces sasaukšanas dienu 1. maijā, Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas dienu 4. maijā un Latvijas Republikas proklamēšanas dienu 18. novembrī.
Turklāt Olaines 2. vidusskola organizē pasākumus vai iesaistās valsts organizētās aktivitātēs, kas sekmē izpratni un attieksmes veidošanos pret notikumiem, kas saistīti ar 1991. gada barikāžu aizstāvju atceres dienu 20. janvārī, Komunistiskā genocīda upuru piemiņas dienām 25. martā un 14. jūnijā, Nacisma sagrāves dienu un Otrā pasaules kara upuru piemiņas dienu 8. maijā, Eiropas dienu 9. maijā, Konstitucionālā likuma "Par Latvijas Republikas valstisko statusu" pieņemšanas dienu 21. augustā, Lāčplēša dienu 11. novembrī un citām likumā "Par svētku, atceres un atzīmējamām dienām" noteiktajām atceres un atzīmējamām dienām.
Ārpusstundu pasākumu tematika ir daudzveidīga un ir atkarīga no audzināšanas mērķa, ko nosaka konkrētā situācija izglītības iestādē, skolēnu vecums, vajadzības un vēlmes; kā arī no izglītības iestādes tradīcijām, finansiālajām un profesionālajām iespējām. Ārpusstundu pasākumu saturu un plānu nosaka direktora vietniece audzināšanas jomā, sadarbojoties ar izglītības iestādes vadību, klašu audzinātājiem, skolēnu pašpārvaldi un vecāku padomi.
Skolas pasākumi, svētki un tradīcijas:
Sevis izzināšana un pilnveidošana:
1. Zinību diena
2. Skolotāju diena
3. Latviešu kultūras, tradīciju, vēstures un valodas dienas
4. Pirmklasnieku svētki
5. Izstādes
6. Novada 10. klašu saliedēšanas pasākums.
7. 10. klašu skolēnu iesvētīšana
8. Skatuves runas konkurss.
9. Angļu valodas konkurss “Can I do?”
10. Diktātu konkurss
11. Konkurss “Labākais rokraksts”
12. Projektu nedēļa
13. Erudīcijas spēles, konkursi
14. Skolēnu eksperimentu maratons
15. ZPD konference
16. Dziesmu festivāls
17. Dalība “Zinātnieku nakts”
18. Dalība “Muzeju nakts”
19. Bibliotēku nakts
20. Skolas avīze
21. Ziemassvētku pasākums, pasākums “Zvaigžņu lietus”
22. Meteņi
23. Lieldienas
24. Pēdējie zvani
25. Izlaidumi
26. Konkursu un olimpiāžu laureātu apbalvošana
27. Novēlējumi skolas absolventiem
Piederība valstij, pilsoniskā līdzdalība:
1. Valsts svētku svinēšana un atceres dienu atzīmēšana
2. Mācību ekskursijas
3. Labdarības akcijas. Labu darbu nedēļa
4. Ekoskolas programma
5. Mātes dienai veltīts koncerts
6. Eiropas diena
7. Dalība projektos (novada, valsts, ES)
8. Skolēnu parlamenta pasākumi
9. Olaines vēstures un mākslas muzeja apmeklēšana
10. Braucieni uz Rīgas brāļu kapiem
11. Tikšanās ar novada politiķiem. Kafija ar politiķiem
12. Lielā talka
13. Pilsētas dzimšanas diena
14. UNESCO nedēļas pasākumi
15. Dalība Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkos
16. Atvērto durvju diena Olaines 2. vidusskolā
17. Vispasaules Dzīvnieku diena
Karjeras izglītības:
1. Karjeras izglītības pasākumi
2. Pulciņu darbu izstāde
3. Izstāde “Skola-20..”
4. Mācību ekskursijas
5. Anketēšana/aptauja
6. Ēnu diena
7. Projektu darbs
8. Spēles (lomu situāciju, lietišķās)
9. Tikšanās ar dažādu profesiju pārstāvjiem
10. Atvērto durvju dienas valsts pārvaldē
11. Tehniskās jaunrades dienas
12. Panākumu Universitāte
Veselība un vide, drošība:
1. Policijas dienas. Drošības nedēļa.
2. Atkarības profilakses pasākumi
3. Vecāku sapulces
4. Drošības pasākumi (mācību evakuācija, uzvedība uz dzelzceļa, drošs internets u.tml.)
5. Sporta sacensības.
6. Sporta un kustības diena
7. Sniega diena
8. LOK projekts "Sporto visa klase"
9. Stunda bez elektrības
10. Adaptācijas pasākumi
11. Skolas kopbilde
12. Esi drošs, neesi pārdrošs
13. Makulatūras vākšana
14. Skolas logu dekorēšana svētkiem
15. Putras diena
16. Dalība programmās: piens un augļi skolai
17. Meiteņu tikšanās ar kompānijas "Procter&Gamble" pārstāvjiem
18. Koku stādīšana
19. Skolas absolventu salidojums
20. Vasaras ekonometne "Varavīksne"
21. Izbraukuma nometne “Pēddzinis”
Citi ārpusstundu pasākumi tiek iekļauti skolas darba plānā, vadoties no konkrētā mācību gada audzināšanas prioritātēm un uzdevumiem, kā arī no pamatotām skolēnu un pedagogu vēlmēm.
Pārlūkojot vietni, Tu akceptē nepieciešamo sīkfailu lietošanu. Tu vari akceptēt arī citu sīkfailu lietošanu.