10.maijā mūsu skolā ciemojās 8 skolēni un 1 skolotāja no Zvejniekciema skolas, kura arī ir Ekopadomes sastavā. Programma bija saistoša un interesanta. Vizītes laikā skolēni dalījās pieredzē, sakarā ar darbu pēc ekoprogrammas, samainījās ar dāvanām. Mūsu skolēni iepazīstināja viesus ar skolu un skolas muzeju. Skolēni no mūsu Ekopadomes, ar skolas administrācijas atbalstu, organizēja viesiem ekskursiju uz A/S “OLAINFARM” un Olaines mehānikas un tehnoloģijas koledžu. Pateicamies Olaines pilsētas mēra vietniekam Aleksandram Čmiļam un Olaines mehānikas un tehnoloģiju koledžas pasniedzējai Olgai Locei par organizēto ekskursiju. Protams, liels paldies mūsu skolēniem no Ekopadomes! Viesi bija gandarīti un pateicīgi!
Eseju konkurss Latvijas vidusskolēniem "Mana valsts un es" tika rīkots par godu Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas 24.gadadienai. Konkursa otrās kārtas ietvaros Valsts kanceleja saņēma 44 izcilas jauniešu esejas, no kurām par labākajām tika nominētas septiņas. Vietu sadalījumu noteica žūrijas balsojums, kā arī tautas balsojums "Valsts draugiem" lapā.
9.maijā ar eseju konkursa laureātu apbalvošanu un diskusiju par valsts jēdzienu noslēdzās Valsts kancelejas un Valsts izglītības satura centra veidotais eseju konkurss "Mana valsts un es".
Ministru prezidente Laimdota Straujuma, sociālantropologs Klāvs Sedlenieks un profesors Deniss Hanovs, kā arī citi valstī pazīstami kultūras un sabiedriskie darbinieki, politiķi un zinātnieki, kā arī eseju konkursa uzvarētāji pasākumā dalījās ar savu viedokli un vīziju par valsti, valsts jēdzienu un nākotni.
Ministru prezidente L.Straujuma uzsvēra, ka "par valsti bieži runā kā par ko smagu, kā par pienākumu. Kaut ko abstraktu vai netveramu. Taču valsts nav nekas abstrakts vai netverams. Valsts esam mēs paši un tas, kāda valsts būs, ir atkarīgs arī tikai no mums pašiem. Patiesi spēcīga valsts sākas katrā pašā."
Savukārt sociālantropologs Klāvs Sedlenieks, daloties pārdomās, minēja: "Valsts nav kaut kas autonoms, no mums ārpus esošs, neatkarīgs un tāds, kas ir skaidri atdalāms no tā, ko mēs saucam par mums. Tāpat arī valsts nav pašsaprotama un neizbēgama likteņa nolemta lieta. Bet ja mēs esam nolēmuši, ka mums valsts ir, tad ir skaidri jāapzinās, ko mēs ar šo valsti vēlamies panākt un ko mēs ar to gribam izdarīt."
Profesors Deniss Hanovs papildināja: "Manuprāt, valsts ir tā telpa, kur mēs varam būvēt nevis sienas, žogus, bet kopēju telpu ar tiltiem starp dažādu kopienu cilvēkiem. Nav noslēpums, ka šodien, 9.maijā vai 16.martā mūsu sabiedrību plosa dažādas versijas par Latvijas vēsturi. Tādēļ pēdējos gados mēs mēģinām rast iespēju veidot tiltus starp cilvēkiem, kas vienotu. Telpa, kurā valda vienādi viedokļi ir pelēki. Tikai viedokļu dažādība spēj nodrošināt krāsainu un interesantu telpu dzīvošanai."
Konkursā "Mana valsts un es" godalgoto pirmo vietu ieguva Ziemeļvalstu ģimnāzijas skolniece Alise Miļūna, otro vietu - Rīgas Kultūru vidusskolas skolniece Inese Muceniece. Savukārt trešo vietu konkursā dalīja Gulbenes 2.vidusskolas skolēns Arnis Žagata un Daugavpils 16.vidusskolas audzēknis Ēriks Kjars. Konkursa veicināšanas balvas saņēma Katrīna Bērziņa no Pļaviņu novada ģimnāzijas, Zane Bikovska no Madonas 1.vidusskolas un Mazens Zibara no Olaines 2.vidusskolas.
Pasākumā piedalījās arī konkursa žūrijas locekļi - Latvijas Nacionālā vēstures muzeja direktora vietniece zinātniskajā darbā Irina Zeibārte un viceadmirālis, atjaunoto Latvijas Republikas Jūras spēku pirmais komandieris, bijušais Nacionālo bruņoto spēku komandieris Gaidis Andrejs Zeibots, žurnālists, Latvijas Tautas frontes pirmais priekšsēdētājs Dainis Īvāns, literatūrzinātniece, Starptautiskās rakstnieku un tulkotāju mājas vadītāja Andra Konste, "Latvijas Avīzes" žurnāliste Dace Kokareviča, olimpiskais čempions bobslejā un bobsleja treneris Jānis Ķipurs, Valsts izglītības satura centra mācību satura speciāliste Sandra Falka, kā arī viesi no Olaines 2.vidusskolas un Rīgas Lietuvas vidusskolas.
FOTO: https://www.flickr.com/photos/valstskanceleja/sets/72157644175542999/
Aicinām noskatīties video, kurā konkursa pirmās vietas ieguvēja Alise Miļūna dalījās pārdomās par Latviju. Tāpat pieejams visa pasākuma video ieraksts.
2014.gada 20.februārī Zemkopības ministrijas Lielajā zālē notika 42.Starptautiskā bērnu mākslas konkursa „Lidice 2014” Latvijas kārtas laureātu apbalvošanas pasākums. Šajā pasākumā tika apbalvotā arī mūsu skolas 9.b klases skolniece Natalija Markvarte – šī gada konkursa laureāte.
Pasākumu atklāja un dalībniekus sveica Valsts izglītības satura centra vadītāja vietniece Agra Bērziņa, kura nolasīja arī Zemkopības ministra Jāņa Dūklava apsveikumu konkursa dalībniekiem un organizatoriem.
Rīgas domes vārdā dalībniekus uzrunāja Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta komitejas priekšsēdētāja Eiženija Aldermane.
Čehijas Republikas vēstniecības Rīgā vārdā konkursa dalībniekus un pedagogus sveica vēstnieka vietnieks Josefs Smyčeks un kultūras referente Miroslava Šínová. Pateicoties vēstniecības atbalstam, Latvijas kārtas laureātu darbi tiks nogādāti uz konkursu Čehijā.
Pagājušā gada decembrī 6.c klases 6 skolēni pieteica sevi televīzijas spēlei „Gudrs, vēl gudrāks” , ko organizēja Latvijas Televīzijas 1. programma.
Piesakot sevi šai spēlei, bija jāaizpilda speciāla pieteikuma anketa, ko izvērtēja LTV -1 žūrija. Starp vairāk nekā 200 pieteikuma anketām tika izvēlēta arī mūsu skolas 6.c klases skolnieces Aleksandras Gluščenko anketa. Meitene tika uzaicināta uz televīzijas spēli. Spēles nolikums paredz, ka kopā ar spēlētāju uz pārraidi dodas arī skolotāja, ko izvēlējās spēlētājs, kā arī 10 atbalstītāji.
Tātad 17. decembrī uz ierakstu televīzijā devāmies uztraukti, ar plakātiem rokās, bet ar labu garastāvokli. Kā tad nu būs, kā nu veiksies?
Bet viss notika ļoti interesanti un mūsu Saša bija viena no labākajām. Viņa labi atbildēja uz grūtiem un interesantiem jautājumiem.
Kā tad nu veicās – varēsiet vērot LTV -1 ierakstā 17. janvārī plkst. 19.15.
Piedalīsimies, darbosimies un cīnīsimies! Lai mums visiem nepietrūkst ne vēlmes, ne spēka piedalīties turpmākajos konkursos, olimpiādēs un dažādās citās aktivitātēs.
Skolotāja: V. Šinkarenko
12. kl. mācību priekšmetā „ Politika un tiesība” tika pieaicināts Olaines domes deputāts Deniss Ļebedevs, lai kopā izrunātu svarīgās norises Latvijā un Olainē. Skolēni aktīvi iesaistījās diskusijās un uzdeva svarīgus jautājumus par mūsu valsts problēmām un Olaines pilsētas attīstību. 12.kl. skolēni bija patīkami pārsteigti par D.Ļebedeva uzstāšanos mūsu stundā!
Sk. K. Eihvalde
Noslēdzies Izglītības attīstības centra (IAC) izsludinātais skolu konkurss līdzdalībai projektā „Globālā dimensija sociālo zinātņu mācību priekšmetos”. Šo projektu trīs gadu laikā (2013.-2015.) īsteno IAC sadarbībā ar partneriem Latvijā un ārvalstīs - LEEDS DEC (Apvienotā Karaliste), Mondo (Igaunija) un Britu padomi Latvijā. Projekta mērķis ir veicināt sabiedrības, īpaši jauniešu interesi un līdzdalību globālajā izglītībā un sekmēt sabiedrības izpratni par attīstības jautājumiem.
Konkursa lielais pieteikumu skaits (123 skolas) ir spilgts apliecinājums mācību iestāžu izpratnei par globālās izglītības aktualitāti un pedagogu gatavībai apgūt zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas dzīvei 21.gadsimtā. No 2013.gada oktobra līdzdalībai projektā ir apstiprināta 21 Latvijas skola (kopā 84 skolotāji), to vidū arī Olaines 2. Vidusskolas 4 skolotāju komanda: L.Osipova, J.Alute, M.Fominiha un K.Eihvalde.
Šī un nākamā gada laikā visi projekta dalībnieki apgūs globālās izglītības pamattēmas, būtību un vēsturi: globalizācija, ilgtspējīga attīstība, dažādība starpkultūru aspektā, taisnīgums, starptautiskā drošība, ilgtspējīga attīstība un savstarpējā mijiedarbība. Iegūtās zināšanas un prasmes turpmāk pedagogi aprobēs mācību stundās un ārpusklases pasākumos, dalīsies ar tām savā skolā un reģionā, iesaistot vietējo sabiedrību, tādējādi veicinot sabiedrības, īpaši jauniešu izpratni par pasaules kopsakarībām.
Globālā izglītība aicina cilvēkus „skatīties plašāk”, meklēt globāla līmeņa kopsakarības un analizēt globālo problēmu cēloņus un sekas, kā arī iegūt zināšanas un prasmes, kā iesaistīties to risināšanā.
Informācijas resursi internetā: Izglītības attīstības centrs: www.iac.edu.lv
Projekts „Globālā dimensija sociālo zinātņu mācību priekšmetos”: www.globalaizglitiba.lv
Ziņojums attīstības/globālās izglītības aspektu izpēti sociālo zinātņu mācību priekšmetos:
http://www.globalaizglitiba.lv/assets/GlobalaIzglitiba/mateirli/Global-Dimension-A4-gramata2web.pdf
Projekts tiek īstenots ar Eiropas Savienības finansiālu atbalstu.
Katrs skolēns savas svešvalodu zināšanas vēlas pielietot praksē, un tāpēc mūsu skolas piektklasnieki ar sajūsmu uzņēma ziņu , ka varēs piedalīties sarunās ar amerikāņiem.
Pēc ASV vēstniecības priekšlikuma šā gada 20. novembrī skolotāja Skaj no Amerikas kopā ar trīs vēstniecības darbiniekiem Olaines 2. vidusskolā novadīja interaktīvu nodarbību 5.b un 5.c klasēs. Stundas ideja – no nekā (krāsainā papīra gabaliņi un kartons) radīt kaut ko nozīmīgu.
Nodarbības sākumā skolēni stāstīja par sevi, savu aizraušanos, par skolu un Olaini. Pēc tam radoši prata atklāt savus izteicienus interesantu aplikāciju veidā.
Darbu prezentācija pierādīja, ka mūsu skolēni mīl dzimto pilsētu, lepojas ar savu skaisto, tīro tehniski nodrošināto skolu un skolotājiem - profesionāļiem.
Šādas tikšanās skolēnus motivē mācīties svešvalodas. Tas ir arī mācību procesa mērķis – zināšanas ir nepieciešamas, lai tās varētu pielietot realitātē.
Dabas brīnumi Eiropā
Vai jūs zināt par Comenius programmām? Tā ir daļa no mūžizglītības programmām Eiropā, un tās ļauj skolotājiem un skolēniem sadarboties ar citiem Eiropas partneriem projektā.
Kopš 2013. gada septembra un nākamo divu gadu laikā mūsu skola ir iesaistījusies projektā „Dabas brīnumi Eiropā: mūsu nacionālo parku un dabas rezervātu pētījums”. Mūsu partneri ir no dažādām Eiropas malām. Tās ir pamatskolas un vidusskolas no Francijas, Kipras, Dānijas, Vācijas, Islandes, Īrijas, Polijas, Portugāles, Spānijas un Turcijas.
Mūsu skolēniem ir jāapgūst jaunas prasmes, valodas, attīstīt radošumu, iesaistīties vairākās aktivitātēs. Projekta laikā skolēni apmeklēs Vāciju, Spāniju, Turciju, Poliju, Franciju, Kipru, bet pēdējā noslēguma vizīte tiks organizēta 2015.gadā Latvijā.
Tiek plānotas 6 sanāksmes ārzemēs. Divas skolnieces Aleksandra Jegorova un Jeļizaveta Ulibina un divas skolotājas Tatjana Zarecka un Viktorija Petļaka tika uzņemtas kopā ar citiem 48 dalībniekiem novembra sākumā Vācijā Europaschule Langerwehe. Visi projekta dalībnieki baudīja sirsnīgu uzņemšanu, un vizīte deva mūsu skolēniem iespēju atklāt jaunu kultūru un praktizēt svešvalodas savu „sarakstes draugu” ģimenēs. Aktivitātēs, kas bija organizētas ar Vācijas projekta komandas palīdzību, skolēni sekoja Čārļa Lieliskā pēdās Anhenā, kā arī uzkāpa Ķelnes katedrāles virsotnē, no kurienes viņi vēroja iespaidīgu skatu uz pilsētu. Pēc tam skolēni apmeklēja slaveno Eifeles Nacionālo Parku, kura devīze ir „Lai daba paliek daba”, kā arī aplūkoja rudens krāsaino, satriecošo dižskābaržu mežu (dižskābardis ir aizsargājama suga) un apbrīnoja aizraujošas ainavas.
Patiecoties šai ļoti pamācošai vizītei, skolēni ir sapratuši, ka šis projekts ir par to, kā izzināt vidi, kā aizsargāt to.
Nākamajā vizītē mūsu skolas komanda: projekta vadītāja V.Petļaka, skolotāja Marina Senčurova ar skolniecēm Aleksandru Soldatkinu un Danu Gaikeviču tiks uzņemtas San Augustin skolā Valdepanā, Spānijā. Ar nepacietību gaidām!
Olaines 2. vidusskola piedalas ES Mūžizglītības programmas Comenius apakšprogrammas aktivitātes „Skolu daudzpusējās partnerības” projektā „Dabas brīnumi Eiropā – mūsu nacionālo parku un dabas rezervātu pētījums”, projekta majas lapa: http://www.2013en.comenius.yum.pl/index.html
http://www.olaine.lv/olaines-2-vidusskola
No šī gada 3. līdz 9. augustam es kopā ar klasesbiedriem Alekseju Murinu un Margaritu Nikolajevu piedalījos Latvijas Nacionālajā konferencē, kas pārstāv Eiropas Jauniešu parlamenta intereses Latvijā. Konference notika Rēzeknē un Malnavā, oficiālā valoda-angļu. Godīgi sakot, tā bija neaizmirstama nedēļa, kura palika ļoti gaišā atmiņā.
Gribētos arī atzīmēt lielisko organizatoru darbu, kuri palīdzēja delegātiem sadraudzēties un labāk iepazīt vienam otru. Šim mērķim tika veltītas 2 dienas, kuras bija nosauktas teambuilding(komandas veidošana). Pēc tam notika darbs. Katra komiteja veica lielu izpēti, bet tas nelikās grūti, jo darbs vienmēr mijās ar spēlēm, tā sauktiem enerdžaizeriem. Tā kā es parstāvēju ekoskolas intereses, es pieteicos ENVI”( Committee on Environment, Public Health and Food Safety) komitejā.
Pēdējā dienā notika Ģenerālā Asambleja, kurai visas komitejas ilgi gatavojās. Mēs lasījām citu komandu sagatavotos materiālus, cenšoties atrast viņu vājās vietas un pievērst uzmanību tām savā uzbrukuma runā.
Konferences slēgšanas ceremonijā nosauca delegātus, kas tika izvelēti nākamajam- starptautiskajam līmenim. Es biju pārsteigts, ka man arī piedāvāja piedalīties starptautiskajā konferencē Tbilisi(Gruzijā).
Laiks šajā konferencē tika pavadīts jēgpilni un interesanti. Esmu ieguvis lielisku pieredzi, zināšanas, ar kurām dalīšos skolas parlamentā. Centīšos arī turpmāk piedalīties līdzīgās konferencēs un ar nepacietību gaidu rudeni, lai varētu turpināt darbu Gruzijā.
M.Zibara 11.a kl.
Pārlūkojot vietni, Tu akceptē nepieciešamo sīkfailu lietošanu. Tu vari akceptēt arī citu sīkfailu lietošanu.