2023. gada 1. semestrī Olaines 2.vidusskolas skolēnu pašpārvalde īstenoja projektu “KOPĀ VARAM! Līdzdalība mūsu kopienas izaugsmē”.
Projekta mērķis bija uzlabot Olaines 2. vidusskolas 6. – 9. klašu skolēnu labsajūtu skolā, mācībās un komunikācijā savā starpā, cenšoties mazināt pēcpandēmijas radīto negatīvo ietekmi, kā arī palielināt skolēnu pašpārvaldes saliedētību un uzticību skolēnu vidū.
Projekta aktivitātes:
- vienotu T-kreklu izveide skolēnu pašpārvaldes dalībniekiem;
- pašpārvaldes dalībnieki īstenoja saliedēšanās pasākumus, kuru ietvaros skolēniem bija iespēja uzzināt vairāk par pašpārvaldi, to dalībniekiem;
- lekcija “Pandēmijas ietekme uz skolēniem un viņu mācību sasniegumiem”;
- neformālās izglītības pasākums “Tēja ar skolotājiem”;
- sporta aktivitātes un zumbas nodarbība;
- ieteikumu un saliedēšanās aktivitāšu rokasgrāmatas izveide Olaines 2.vidusskolai un Olaines 1.vidusskolai.
Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2022.-2024. gadam ietvaros.
1. decembrī mūsu vidusskolēni A.Razguļajevs, B.Skomorokhov, J.Krasuhins un J.Pavlova kopā ar skolotāju J.Šlikovu piedalījās Latvijas Biozinātņu un tehnoloģijas universitātes projekta “Kods: L.A.U.K.I.-2” atklāšanā (projekts sadarbībā ar British council un LBTU mūžizglītības centru). Projekta mērķis - veidot uzticību, saiknes un sapratni starp dažādās valodās runājošiem skolēniem un skolotājiem no vienas pilsētas/novada skolām, dodot iespēju sadarboties un kopīgi mācīties, kopīgi radīt un sniegt labumu sev un saviem vienaudžiem iesaistītajās skolās.
Mūsu skolēni kopā ar skolēniem no Olaines 1. vidusskolas izveidoja komandu, lai sasniegtu projekta mērķi, piedaloties 3 semināros, kuri tiks organizēti Jelgavā, Baložos un Olainē.
No 2023. gada 14.maija līdz 21.maijam Olaines 2.vidusskolas skolēni – D.Pahomovs, G.Bitēna, D.Fjodorovs, K.Lielpētere un skolas skolotājas V. Bobkova, J. Stankeviča piedalījās Erasmus+ projekta "Friendship is a treasure" (Nr.2020-1-RO01-KA229-080111_4) noslēdzošā mobilitātē Turcijas pilsētā Amasja. Projektā bija iesaistītas četras valstis - Latvija, Turcija, Portugāle un Rumānija.
Projekta mērķis ir mazināt vardarbības izpausmes vienaudžu vidū, veicināt starpkultūru draudzību. Vizītes laikā projekta dalībnieki varēja gūt pieredzi rīkotajās aktivitātēs, kā arī iepazīt Turcijas kultūru un tradīcijas.
Pirmdien, 15.maijā visi projekta dalībnieki devās ekskursijā pa pilsētu Amasja.
Amasja ir pilsēta Turcijas ziemeļos, Melnās jūras reģiona centrālajā daļā. Tā atrodas šaurā Eshilyrmakas upes ielejā, ko ieskauj zemi kalni. Amasja ir kādreizējā Pontas karalistes galvaspilsēta ar senām klinšu kapenēm un burvīgām Osmaņu mājām, kas atrodas pie pašas upes. Osmaņu impērijas laikā pilsēta bija pazīstama, kā viens no nozīmīgākajiem valsts kultūras centriem, kurā tika audzināti daudzi turku zinātnieki, mākslinieki un dzejnieki.
Ekskursijas laikā delegācijas dalībnieki apmeklēja muzeju, kas veltīts vienai no slavenajām turku folkloras pasakām par Ferhat un Sirin mīlestību. Iepazinās arī ar ievērojamajiem Amasjas arheoloģijas muzeja eksponātiem. Apmeklēja Bayezid II mošeju. Tā ir sena mošeja, kas tika uzcelta 15. gadsimta beigās. Tā ir daļa no liela reliģiskā kompleksa, kurā ietilpst medrese, mauzolejs, bibliotēka un strūklaka. Šī vēsturiskā ēka ir Osmaņu 15. gadsimta arhitektūras mākslas šedevrs. Ekskursijas noslēgumā visus sagaidīja patīkams pārsteigums. Brauciens ar laivu pa Eshilyrmakas upi.
Otrajā mobilitātes dienā, 16.maijā viesus sagaidīja FATİH İLKOKULU skolas pārstāvji ar ceremonijas atklāšanu un nacionālām dejām. Uzsvars tika likts uz visu dalībnieku iepazīšanos un FATİH İLKOKULU skolas prezentāciju ar vairākiem izglītojošiem un izklaidējošiem priekšnesumiem. Pēc pasākuma visi devās apskatīt skolu, kā arī iepazīties ar Turcijas izglītības sistēmu, skolas vēsturi un tradīcijām. Dienas otrajā daļā skolēni diskutēja par pusaudžu mediācijas procesu, skolas darba plānu vardarbības mazināšanā. Strādājot starptautiskās komandās, skolēni praktizēja pozitīvās komunikācijas iemaņas, pēc kā kopā izveidoja “Draudzības koku”. Vēlu naktī izbraucām uz Kapadokiju.
Trešdien, 17.maijā, agri no rīta, varējām baudīt pasakainu skatu uz vairākiem simtiem balonu. Brauciena laikā vērojām neparastu ainavu skaistumu, kā arī apmeklējām Kaymakli pazemes pilsētu, keramikas darbnīcu, akmens apstrādes darbnīcu un pastaigājāmies pa šūpojošos tiltu. Ekskursijas noslēgumā apstājāmies UNESCO Pasaules mantojuma vietā. Tas ir unikāls ansamblis ar 17. gadsimtā klintīs izcirstām baznīcām, kapelām un klosteriem, kas atrodas 1 km attālumā no Gēremes centra.
Ceturtdien, 18.maijā aktīvi darbojāmies FATİH İLKOKULU skolā. Skolotājiem bija iespēja apmeklēt mācību stundas un nedaudz ieskatīties mācību procesā. Skolēni piedalījās dažādās aktivitātēs: spēlēja ledus laušanas spēles un emociju atpazīšanas spēles. Vienu tādu emociju spēli FATİH İLKOKULU skolas komanda uzdāvināja Olaines 2.vidusskolas dalībniekiem.
Darbojoties grupās, skolēni meklēja risinājumus problēmsituācijām, ar kurām bieži sastopas pusaudži. Izrādās, ka draudzība un jaunu drošu kontaktu uzbūve palīdz vieglāk pārvarēt dažādas grūtības un dzīves situācijas. Skolēniem tika dota iespēja izmēģināt turku dejas autentiskās kustības. Tā bija interesanta pieredze būt pašam, būt tādam, kāds esi, sadzirdēt savu iekšējo pasauli, pateicoties ķermeņa kustībām. Šīs aktivitātes bērnus ļoti saliedēja, pēc tām bērni savā starpā sarunājoties jutās brīvi atraisīti.
Piektdien, 19.maijā Turcijas tauta svinēja valsts mēroga svētkus - Ataturka piemiņas dienu, Jaunatnes un sporta dienu. Skolā tika sarīkota Sporta diena, un skolas pagalmā notika dažādas aktivitātes: jautras sacensības, orientēšanās spēle, kolektīva saliedēšanās spēle, kustību rotaļas. Pašā pēdējā dienā bērni sadraudzējās vēl vairāk. No draugiem ir grūti šķirties. Draudzība ir dārgums!
Vakarā notika noslēgums - svinīgs pasākums un sertifikātu pasniegšana. Mūsu komanda ir bezgalīgi pateicīga par iespēju piedalīties Erasmus + projektā "Friendship is a treasure". Šajā projektā mēs atradām jaunus draugus no visas pasaules, uzbūvējām jaunus sakarus, guvām neaizmirstamu pieredzi, redzējām dažādu cilvēku darbu un viesmīlību. Esam gandarīti par paveikto un esam gatavi dalīties pieredzē ar citiem.
Vairāk par Erasmus+ programmu var uzzināt Valsts izglītības attīstības aģentūras mājaslapā www.viaa.gov.lv sadaļā Erasmus+.
2023. gada 12.- 18. martā Erasmus+ projekta “Frienship is a treasure” (Nr. 2020-1-RO01-KA229-080111_2) ceturtās mobilitātes ietvaros Olaines 2. vidusskolas skolēni T.Sinkeviča, M.Boksboima, G.Buivide, K.Zolotarjeva un viņus pavadošās skolotājas N.Murina un J.Stankeviča devās uz Rumānijas galvaspilsētu Bukaresti, uz Liceul Teoretic "Dante Alighieri" skolu, lai kopā ar partneriem no Portugāles un Turcijas iepazītu Rumānijas izglītības sistēmu un piedalītos dažāda veida aktivitātēs.
Pirmdienas rīts sākās ar vizīti Liceul Teoretic "Dante Alighieri" skolā, kur viesi tika sagaidīti ar īpašu šai vizītei sagatavotu skolēnu uzvedumu, kura laikā varēja iepazīt gan folkloru, gan mūsdienu dejas un dziesmas. Pēc sveiciena skolēni devās uz “ledus laušanas” aktivitātēm, lai iepazītu viens otru un sadraudzētos, bet skolotāji devās iepazīt skolu un tās darbību, kā arī strādāja pie projektā paveikto darbu izvērtējuma un turpmāk veicamo aktivitāšu plānošanas un precizēšanas. Vēlāk skolēni pina stilīgas draudzības rokassprādzes. Pēcpusdienā projekta dalībnieki devās garā pārbraucienā uz Azuga pilsētiņu.
Otrdienas rītā bija iespēja piedalīties nodarbībā par kiberbulingu. Nodarbības laikā tika analizēti videomateriāli, meklēti risinājumi kiberbulinga problēmai. Skolēni aktīvi līdzdarbojās, paužot savu attieksmi par dažādām ikdienas situācijām. Pēc mierīga rīta cēliena, pastaigājoties pa Azuga pilsētiņu, visi nokļuva līdz slēpošanas trasei un mežam. Praktiskās nodarbības turpinājās mežā. Katras valsts komanda būvēja būdas. Nojumes celtniecībai mūsu skolas dalībnieki izmantoja zarus, egļu zarus, zāli, lapas. Darbs tika atzīmēts kā labākais. Pēc tam skolēni veidoja cilvēciņus no dabas materiāliem un izmēģināja šaut ar loku. Par spīti tam, ka šī nodarbe no malas izskatās viegla, realitātē tā prasa diezgan daudz fiziska spēka un koncentrēšanos. Vakarā turpinājās diskusija "Kas ir draudzība". Noslēdzot vakaru, visiem bija iespēja izdejoties no sirds Just dance pavadījumā.
Trešdien projekta dalībniekiem tika piedāvāta praktiskā nodarbība “Izglītojošs kurss pirmajā palīdzībā”, ko vadīja medicīnas universitātes studenti. Tika iegūtas zināšanas un praktiskas iemaņas pareizi sniegt pirmo palīdzību sev vai cietušajiem. Pēc izglītojošajām aktivitātēm, laiks atpūtai, došanās kalnos, lai izbaudītu mums tik neierastās kalnu grēdas. Lai tiktu kalna virsotnē, ir nepieciešams tajā uzbraukt ar telegondola vagoniņu. No kalna paveras brīnišķīgs skats uz pilsētu un apkārtni no 1300m augstuma. Dienas otrajā pusē – ceļš uz Rumānijas skaistāko kalnu kūrorta pilsētu – Sinaju. Tā tiek dēvēta arī par Karpatu pērli. Šeit varēja iepazīt neorenesanses stilā celto Pelešas (citur arī saukta par Peles) pili, kas tiek uzskatīta par vienu no skaistākajām Eiropā. Īpaši jāizceļ Pelešas nama interjers, ko veidojuši 19. gadsimta slavenākie dizaineri un kas ir neatkārtojami grezns un smalks. Slavenākās telpas ir austrumu, turku, apspriežu u.c. zāles, karaļa bibliotēka, darba kabinets un ieroču galerijas, kā arī rotaļu istaba un moru salons. Kopumā pilī ir vairāk nekā 160 istabu. Vakars jau noslēdzās Bukarestes viesnīcā.
Ceturtdien notika mācību brauciens, kura laikā tika apmeklēta nevalstiskā bezpeļņas organizācija “The Paper Mill Association”. Comana – tā ir neliela un unikāla darbnīca-muzejs, kas veltīta senām ar grāmatām saistītām amatniecībām. Organizācija attīstās kā telpa, kas atdzīvina, saglabā un nodod tālāk rumāņu un universālās amatniecības tradīcijas. Iepazīstoties ar organizācijas darbību, dalībnieki dzirdēja nelielu stāstījumu par to, cik nozīmīgi ir saglabāt senču tradīcijas. Pēc tam apmeklēja muzeja ekspozīciju, un praktiskajā nodarbībā izmēģināja makulatūras pārstrādi jaunā papīrā. Dienas otrajā daļā skolēni ševpavara pavadībā darbojās picērijā, un katram bija iespēja izveidot picu ar savu noskaņojumu.
Piektdiena bija projekta noslēdzošā diena, kuras laikā katrs skolēns veidoja brošas. Noslēgumā visi dalībnieki: skolēni un pedagogi, izveidoja plakātu ar roku nospiedumiem. Šis process noslēdzās ar sertifikātu izsniegšanu par piedalīšanos projektā.
Saulainā, aktivitātēm piesātinātā projekta nedēļa paskrēja ātri, skolēni ieguva jaunus draugus, mācījās sadarboties, iepazinās ar vietējām tradīcijām. Dienas Rumānijā bija pozitīvu emociju pilnas, un katra diena sagaidīja ar kaut ko jaunu. Aktivitātes bija interesantas un ievērojami radošas, brīvais laiks, kurš tika pavadīts ar jauniepazītajiem projekta partneriem, bija ļoti jautrs. Esam pateicīgas projekta vadītājiem par izplānotajām aktivitātēm un iespēju piedalīties šajā projektā.
Liels paldies par iespēju gūt jaunu pieredzi un iespaidus skolas direktorei L.Osipovai un projekta koordinatorei V.Petļakai. Olaines 2.vidusskolas projektu Nr. 2020-1-RO01-KA229-080111_2 līdzfinansē Eiropas Savienība.
Vairāk par Erasmus + programmu var uzzināt Valsts izglītības attīstības aģentūras mājaslapā www.viaa.gov.lv sadaļā Erasmus +.
2022. gada 9.- 15. oktobrī Erasmus+ projekta “Frienship is a treasure” (Nr. 2020-1-RO01-KA229-080111_2) trešās mobilitātes ietvaros Olaines 2. vidusskolas skolēni J. Mekša, K. Agupova, A. Frolovs un M. Čirkovs un viņus pavadošās skolotājas V. Bobkova un J. Stankeviča devās uz Turcijas lielāko pilsētu - Stambulu, uz NEF Ilkokulu skolu. Mobilitātē piedalījās skolēni un skolotāji no četrām valstīm: Portugāles, Turcijas, Rumānijas un Latvijas.
Erasmus+ projekts – vērtīgs un pieredzes bagāts piedzīvojums. Stambulā tika pavadītas 6 dienas. Katra no tām bija lietderīga gan projekta aktivitātēs, gan izbaudot materiālo un kulināro kultūras mantojumu Stambulā.
Šīs mobilitātes temats bija “Vienaudžu mediācija”, kuras mērķis - paplašināt izpratni par konfliktu konstruktīvām un efektīvām risināšanas iespējām. Mobilitātes laikā skolēni, sadarbojoties ar citu valstu skolēniem, attīstīja komunikācijas prasmes, paplašināja valodu prasmes un starpkultūru prasmes.
Mobilitātes pirmajā dienā projekta dalībnieki tika uzņemti NEF Ilkokulu skolā un notika iepazīšanās ar skolas vadību. Viesus sagaidīja Turcijas skolēni, kuri iepazīstināja ar savām nacionālajām dejām, mūzikas instrumentiem un tautas kostīmiem. Pēc koncerta devāmies apskatīt skolu, kā arī iepazināmies ar Turcijas izglītības sistēmu, skolas vēsturi un tradīcijām. Tālākajā dienas laikā notika vairākas aktivitātes un spēles, ar mērķi veicināt starpkultūru dialogu un skolēnu izpratni par mediācijas ieviešanas svarīgumu, jo tā uzlabo saskarsmes iemaņas un attīsta prasmi ieklausīties un sadzirdēt otra viedokli, veicina konstruktīvus dialogus.
Otrajā mobilitātes dienā skolēniem bija iespēja interesanti un aizraujoši, interaktīvā apmācību veidā piedalīties lomu spēlēs un praktizēt apgūtās iemaņas par pusaudžu mediāciju. Dalībnieki atzinīgi novērtēja skolotāju darbu, ļoti labo gaisotni grupā un pozitīvās emocijas. Dienas noslēgumā bija tikšanās ar izglītības pārvaldes pārstāvjiem, kuras laikā uzzinājām par aktualitātēm un izglītības jautājumiem Turcijā un katrā no dalībvalstīm. Pasākumā piedalījās arī vietējo mediju žurnālisti.
Trešajā projekta dienā notika darbs ar projekta uzdevumiem, mācību stundu apmeklējums un iesaistīšanās mācību procesā. Pēcpusdienā devāmies uz Dolmabahčes pili - krāšņāko un dārgāko Osmaņu sultānu uzbūvēto pili, kas saukta par Stambulas Versaļu, osmaņu baroka simbols. Lai iepazītu pilsētu no putna lidojuma un baudītu tās panorāmas skatus, uzbraucām augstajā Galata tornī. Savukārt, brauciens ar kuģīti pa Bosforu bija neaizmirstams piedzīvojums, jo kopā dejojām un dziedājām katras valsts nacionālās dejas un dziesmas.
Ceturtajā mobilitātes dienā gida vadībā uzzinājām par pilsētas vēsturi un tās izveidošanos. Apmeklējām ar dažādām leģendām un mītiem apvīto Topkapi pili, kurš atrodas Stambulas vecpilsētas sirdī, kā arī Sultanhameta laukumu. Kā izrādās arī zem Stambulas atrodas vienlīdz intriģējoši atradumi. Viens no tādiem - Bazilikas cisterna, kas ir senākā zināmā ūdens glabātuve. Ieraudzījām patiesi iespaidīgo tirgu Grand Bazaar, kur varēja izjust austrumu atmosfēru un nopirkt tradicionālo pārtiku un iegādāties suvenīrus.
Piektdiena bija īpaša. Skolēniem bija iespēja apgūt tradicionālās izšūšanas metodes un izšūt ar krāsainiem diegiem frāzes par draudzību. Noslēgumā dalībnieki veica projekta uzdevumu un aktivitāšu izvērtēšanu un kopīgās sarunās tika plānoti tālāk veicamie projekta uzdevumi. Skolotāju darba grupa izstrādāja projekta tālāko darbību un projekta nākamo mobilitāti uz Rumāniju jau martā. Par piedalīšanos projektā skolēni un skolotāji saņēma sertifikātus un dažādas balvas. Svinīgajā ceremonijā piedalījās skolas direktors un izglītības pārvaldes pārstāvis.
Nedēļa paskrēja nemanot, tika iepazīta turku kultūra, nogaršoti tradicionālie ēdieni, jaunieši sadraudzējās ar dalībniekiem no citām valstīm Atvadīšanās bija ļoti emocionāla. Visiem projekta dalībniekiem ir tikai labas atsauksmes par dalību šajā projekta braucienā, jo ir iegūti jauni draugi un radušies jauni iespaidi.
Pateicamies par iespēju gūt jaunu pieredzi un iespaidus skolas direktorei L. Osipovai un projekta koordinatorei V. Petļak.
Vairāk par Erasmus+ programmu var uzzināt Valsts izglītības attīstības aģentūras mājaslapā www.viaa.gov.lv sadaļā Erasmus+.
Sociālais pedagogs J. Stankeviča
Olaines 2. vidusskolā sākās aktīva rosība un gatavošanās ārzemju viesu uzņemšanai pēc 2022.g. marta vizītes portugāļu sala Madeirā. Maijs mēnesis mūsu skolā sācies sevišķi aktīvi, jo paralēli valsts svētkiem 2.-6.maijā skola uzņēma skolēnu un skolotāju grupas no Turcijas, Rumānijas un Portugāles.
2.maijā visi atbraucēji tika svinīgi sveikti projekta atklāšanas ceremonijā, kur sveicienu vārdus un veiksmes vēlējumus izteica skolas direktore. Pēc atklāšanas uzrunām katra dalībvalsts iepazīstināja pārējos partnerus ar savas delegācijas pārstāvjiem. Pateicoties 4.a un 4.b klašu skolēniem viesiem bija iespēja noklausīties uzmundrinošu latviešu dziesmu ar tautas dejām un arī pašiem padejot. Otrajā dienas daļa tika veltīta empātijas veicināšanai darot kopā un viesiem tika organizēta praktiskā nodarbība dizaina un tehnoloģijas darbnīcā. Vēlāk viesiem bija iespēja iepazīties ar skolas modernajām un košajām mācību telpām. Īpašu uzmanību skolotāji pievēra skolas muzejam.
Otrajā dienā, bija veltīta empātijas veicināšanai grāmatu pasaulē. Taču dienas sākums mums bija Olaines vēstures un mākslas muzejā. Muzeja direktors V. Andruškevics sniedza viesiem priekštatu par 20. gadsimta notikumiem un vēsturi Olaines pilsētā un apkārtnē, iepazīstināja ar muzeja eksponātiem. Savukārt, kopā ar muzeja vecāko speciālisti M. Ribicki apmeklējām pirmā pasaules kara vēstures izziņas maršrutu. Vēlāk laipni tikām uzņemti Olaines novada pašvaldībā, kur Olaines novada domes priekšsēdētājs A. Bergs un sabiedrisko attiecību speciāliste N. Tropkina pastāstīja projekta partneriem par izglītības iestādēm Olainē, domes atbalstu ģimenēm ar bērniem, informēja arī par jauniešu aktivitātēm Olaines novadā. Viesi noskatījās prezentāciju par Olaines novadu. Jau neformālās sarunās viesi augsti novērtēja pašvaldības ieguldījumu skolas un Olaines pilsētas attīstībā.
Tālāk jau viesi un mūsu skolas skolēni tikās bibliotēkā, kur vispirms Bibliotēkas klubiņa dalībnieki iepazīstināja visus ar bibliotēkas struktūru, krājumu un aktivitātēm.
Programmas pirmajā daļā skolēniem bija iespēja iepazīties ar krājuma interesantākajām grāmatām – glaudāmgrāmatiņām, grāmatām-puzlēm, 3d enciklopēdijām un piedalīties radošajā darbnīcā – krāsot mandalas. Savukārt, otrā daļa iesākās ar kopālasīšanu ar speciāli apmācītiem sunīšiem, kuri prot klausīties. Aktivitātes bibliotēkā noslēdzās ar kristālu mandalām. Kristāli cilvēkā rada sirds, prāta un emociju harmoniju. Dod mieru un attīsta radošumu. Kristāli runā ar cilvēkiem gan caur savu krāsu, gan formu. Kristāli ir gatavi draudzēties un palīdzēt. Tādā veidā tapa Prieka mandalas, Laimes mandalas, Mīlestības mandalas, Veiksmei mācībās mandalas u.tml. Otro dienu noslēdza aizraujošas un jautras dejas, kuras organizēja 10.klases skolēni.
Skolēni ar lielu pacietību gaidīja trešo projekta dienu, jo dažiem bērniem šī bija pirmā ekskursija uz zooloģisko dārzu. Dienas programma tika veltīta empātijas veicināšanai kopā būšanā ar dzīvniekiem. Ekskursijas laikā viesi iepazina zoodārza iemītniekus, pētīja to mājokļus. Līdz ar to padziļināja savas zināšanas par savvaļas dzīvniekiem un mājdzīvniekiem. Emocionāli iepazinās ar kukaiņu un abinieku daudzveidību Tropu mājā. Sevišķi lielu interesi viesi izrādīja par žirafēm, čūskām, krokodiliem. Diena bija saulaina, silta un pozitīvām emocijām bagāta.
Nākamā diena tika atvēlēta empātijas veicināšanai dabā. No rīta sagaidījām viesus ceptuvē “Lāči”. Tur bija organizēta izzinoši izglītojošā ekskursija: iepazināmies ar senām maizes cepšanas tradīcijām Latvijā – maiznieka darbu un darbarīkiem, katrs varēja iejusties konditora lomā, darinot un cepot savus kliņģerus. Izbaudījām ceptuves apkārtējo teritoriju, apmeklējām kafejnīcu.
Dienas otrajā pusē devāmies apmeklēt kūrortpilsētu – Jūrmalu. Mūsu nesteidzīgā pastaiga sākās Majoru galvenajā ielā pie Lāčplēša pieminekļa. Redzējām jaunus vides objektus – soliņus ar bronzas kaijām. Baudījām Jūrmalai raksturīgu koka arhitektūru. Viesus izbrīnīja svaigs priežu gaiss, jūras smalkas smiltis, miers un klusums pludmalē, sakopta vide un bagātīgas pavasara puķu kompozīcijas ar ziedošām tulpēm.
Projekta pēdējā dienā bija saistīta ar empātijas veicināšanu caur vēstures un kultūras izzināšanu un viesiem tika izrādīta Vecrīga, tās šaurās ieliņas, krāšņie nami, pieminekļi, laukumi, bija iespēja paraudzīties uz Rīgu no Pēterbaznīcas torņa skatu laukuma un izbaudīt ilūziju pasauli muzejā “Kosmoss”.
Dalībvalstu viesus iedvesmoja un patīkami pārsteidza Latvijas specialistu profesionalitāte, radošums un aizrautība. Viesi mājup devās piepildīti ar jaunām idejām, emocijām un vēlmi kādreiz vēl atgriezties uz skaisto Latviju. Galvenais mērķis tika sasniegts caur mācībām un izziņu, caur radošām diskusijām un darbnīcām mēs iepazinām viens otru tuvāk un labāk. Nākama šī projekta tikšanās norisināsies Turcijā.
Paldies visiem pedagogiem un skolēniem par atbalstu un līdzdarbošanos projekta pasākumu organizēšanā!
Sociālais pedagogs J. Stankeviča
No 2022. gada 7.marta līdz 11.martam Olaines 2.vidusskolas skolēni – V. Maļčikova, K. Podreza, J. Daliba, S. Mardusevičs, kā arī skolas skolotāji V. Bobkova un J. Stankeviča piedalījās Erasmus+ projekta "Friendship is a treasure" aktivitātēs Portugāles pilsēta Funšalā. Projektā ir iesaistītas četras valstis - Latvija, Turcija, Portugāle un Rumānija. Projekta mērķis ir mazināt vardarbības izpausmes vienaudžu vidū, veicināt starpkultūru draudzību.
Šoreiz sakarā ar COVID 19 situāciju pasaulē visu dalībvalstu skolēni dzīvoja viesnīcā. Vizītes laikā visi projekta dalībnieki nepastarpināti varēja iepazīt Portugāles kultūru, tradīcijas, viesmīlību un dzīvesveidu.
Pirmdien, 7.martā visi projekta dalībnieki tika uzņemti Portugāles skolā da Cruz de Carvalho. Skolēni sagaidīja viesus un iepazīstināja ar savām nacionālajām dejām, mūzikas instrumentiem un tautas kostīmiem. Svinīgajā atklāšanas pasākumā piedalījās visi skolas skolēni. Pēc pasākuma devāmies skolas apskatē un iepazināmies ar Portugāles izglītības sistēmu, skolas vēsturi un tradīcijām. Dienas laikā notika vairākas aktivitātes un spēles, kuru mērķis bija veicināt starpkultūru dialogu, veicināt skolēnu pozitīvo domāšanu. Bija iespēja apmeklēt mācību stundas un iesaistīties mācību procesā. Pēcpusdienā apmeklējām vairākus kultūrvēsturiskus objektus un guvām priekšstatu par vēstures mantojumu un notikumiem Funšalā.
Otrdien, 8.martā mēs devāmies uz jogas nodarbību jūras krastā. Grupu nodarbība notika mierīgas mūzikas pavadībā, kas uzlaboja līdzsvaru, mazināja muskuļu spriedzi un stresu. Jau pēc pirmā treniņa dalībnieki atzīmēja un pamanīja tā nomierinošo un relaksējošo iedarbību. Dienas otrajā pusē izbaudījām īstu piedzīvojumu kruīza braucienā ar katamarānu pa Atlantijas okeānu. Brauciena laikā vērojām delfīnu rotaļas.
Trešdien, 9. martā no rīta devāmies uz skolu, lai piedalītos mindfulness praksē. Mindfulness nozīmē apzinātību un uzmanību, kas bez vērtējuma vērsta uz pašreizējā brīža izpēti — domām, izjūtām, ķermeņa sajūtām un apkārtējo vidi. Mindfulness attīsta spēju apzināti virzīt savu uzmanību. Mēģinām pabūt tikai šeit un nekur citur, atrast sevī drošu un mierīgu vietu. Tā bija unikālā pieredze visiem projekta dalībniekiem. Vēlāk skolēni strādājot grupās izveidoja Dusmu kontroles riepu. Faktiski skolēni veidoja palīgmateriālu emocionālajai audzināšanai un praktiskai saspringtu situāciju izpratnes veidošanai un risināšanai skolā un mājās, tika izrunātas dusmju mazināšanas stratēģijas. Pēcpusdienā visi delegācijas dalībnieki tika sirsnīgi uzņemti Funšalas pilsētas domē. Izglītības nodaļas vadītāja sniedza informāciju par Funšalas izglītības iestāžu struktūru, kā arī sniedza ieskatu pilsētas vēsturē.
Ceturtdien, 10. martā skolā mūs sagaidīja pārsteigums. Sagatavošanās grupas bērni bija izveidojuši krāsaino mīklu. Miltu un sāls mīkla ir lielisks materiāls no kā var veidot dažādus radošus darbus. Šoreiz mīklu izmantojām plastilīna vietā, lai veidotu plaukstu nospiedumus. Otrā darbnīca bija “Parādi savas emocijas”. Skolēni strādāja grupās. Darba mērķis bija atpazīt emocijas, uzzīmēt tās, uzrakstīt emociju aprakstus.
Pēcpusdienā paceļamies uz kalna virsotni ar funikulieri, lai novērotu iespaidīgo skatu uz Funšalu. Piedzīvojām neaizmirstamu braucienu. Apmeklējām Montes tropisko dārzu. No tā uz neskaitāmo ziedu, krūmu un subtropu koku fona paveras burvīga panorāma uz Funšalu, ostu un kalniem. Te bija tik daudz, ko redzēt un apbrīnot - te atrodami vairāki simti tropisko augu un ziedu no visas pasaules! Parka platība aizņem vairāk nekā 35 000 kvadrātmetru, un tas tika izveidots, lai saglabātu ļoti retas un izmirstošas Madeiras savvaļas augu sugas. Pie Montes dārza redzējām populāro tūristu atrakciju – nobraucienu pa asfaltu ar slavenajām Montes kamaniņām.
Piektdien, 11. martā devāmies ekskursijas braucienā apkārt salai. Braucot pa Madeiras ceļiem ar autobusu, secinājām, ka adrenalīnu var ķert arī uz Madeiras kalnu ceļiem un pilsētu ielām. Ielu stāvums, šaurums un straujie līkumi! Neko tādu savā dzīvē vēl neesam piedzīvojuši. Apmeklējām vairākas apskates vietas. San Visente, kur atrodas lielākā vulkānisko alu sistēma Madeirā, kas pārsteidz apmeklētājus ar maziem kristāldzidriem ezeriņiem un brīnumainiem vulkāniskas izcelsmes stalaktītiem. Apskatījām Porto Monizo pilsētiņu, kas kļuvusi pazīstama, pateicoties saviem, pašas dabas veidotajiem, lavas baseiniem. Apmeklējām Camara de Lobos , kas ir tipisks zvejnieku ciematiņš, bijām Cabo Girao - otra augstākā klints pasaulē - 580 metri.
Šīs nedēļas laikā bija iespēja darboties grupās un veidot jaunus kontaktus. Nedēļa, kuras laikā tika organizētas arī dažādas ekskursijas, pagāja ļoti ātri. Mēs aicinām ikvienu izmantot iespēju, nebaidīties un piedalīties, jo šī pieredze, ko mēs guvām, paliks atmiņā un noderēs sevis pilnveidošanai un nākotnes attīstībai.
Pateicamies skolas direktorei L. Osipovai un projekta koordinatorei V. Petļakai par iespēju piedalīties projektā.
Nākamā tikšanās plānota Latvijā!
Erasmus+ KA2 stratēģiskais skolu sadarbības partnerību projekts "Friendship Is A Treasure" ("Draudzība ir dārgums").
Maksimālais piešķirtais projekta finansējums ir 154 290.00 EUR.
Projekta ilgums – 2020.gada 1.oktobris – 2022.gada 30.septembris
Projektu līdzfinansē Eiropas Savienība.
Koordinators – Liceul Teoretic "Dante Alighieri" Rumānija
Partneri - Olaines 2.vidusskola - Olaine, Latvija
NEF ILKOKULU, Turcija
Escola Básica do 1º com Pré-escolar da Cruz de Carvalho, Portugāle
Fatih ilkokulu, Turcija
Projekta mērķis: novērst vienaudžu vardarbību sākumskolas skolēnu vidū, mazināt dusmu un stresa problēmas, veicināt draudzīgas attiecības. Dalībvalstis: Rumānija (projekta koordinators), Turcija, Portugāle, Latvija.
Projekta aktivitātes:
- dusmu kontrole;
- stresa profilaktiskās darbības;
- aktivitātes, kas attīsta apzinātību;
- mediācijas apmācība;
- empātijas attīstība;
- aktivitātes brīvā dabā, lai veicinātu sadarbību;
- bērnu jogas vingrinājumi;
- nodarbības klasē, lai izstrādātu pozitīvas uzvedības attīstību;
- nodarbības, kurās notiek rakstīšanas darbības, kas attīsta draudzības apziņu.
Vietējās aktivitātes ietver:
- attieksmes veidošanu pret bulingu,
- vecāku un skolas darbinieku informēšanu par bulingu,
- pētījumu veikšana, lai stiprinātu labas attiecības starp skolēniem,
- scenāriju rakstīšana,
- saukļu veidošana.
Vingrinājumi jālieto kopā ar ģimenēm, lai radītu apzinātu izpratni par pozitīvu attieksmi vienam pret otru. Projekta rezultāti: pozitīvas uzvedības nostiprināšanās skolēnu vidū, fiziskās, verbālās un sociālās iebiedēšanas novēršana, kā arī kopīgas iebiedēšanas novēršanas stratēģijas izstrāde projekta partneru skolās. Īstenojot projektu lielā mērā tiks novērsta vienaudžu iebiedēšana skolās un ilgtermiņā tiks nodrošināta stratēģija cīņai pret iebiedēšanu.
Olaines novada pašvaldība sadarbībā ar Valsts izglītības satura centru abās novada vidusskolās īstenoja ESF projektu "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai" (Nr.8.3.2.2./16/I/001), kura mērķis bija nodrošināt izglītības pakalpojumu daudzveidību, tādējādi uzlabojot izglītojamo kompetences un mācību sasniegumus. Projekta īstenošanas laiks: no 2017.gada 1.septembra līdz 2019.gada 31.augustam.
Olaines 2.vidusskolā pedagogu palīgi strādāja ar skolēniem, kuriem bija nepieciešams īpašs atbalsts. Pedagogu palīgi ar 1.- 8.klašu skolēniem strādāja gan stundu laikā kopā ar mācību priekšmetu skolotājiem, gan arī individuāli pēc stundām. Olaines 2.vidusskolā 4. un 5.klašu skolēni savas komunikācijas prasmes un latviešu valodas zināšanas katru darba dienu pilnveidoja latviešu valodas interaktīvā klubiņa nodarbībās. Tā kā šis projekts lielā mērā tika īstenots, lai paplašinātu skolu piedāvājumu dabaszinātnēs, tad 5.-8.klases skolēni ar vislielāko prieku rudens un pavasara brīvlaikā izmantoja iespēju piedalīties ķīmijas laboratorijas nodarbībās “Eksperimentu skola”. Olaines 2. vidusskolas 32 vidusskolēni apmeklēja “Panākumu Universitātes” nodarbības, kurās reizi mēnesī bija iespēja tikties ar Latvijā populārām personībām, lai kopā mācītos aktīvi līdzdarboties pašu izvirzīto mērķu sasniegšanā. Projekta ietvaros skolā bija organizēts Robotikas pulciņš.
Mūsu skolēniem ir pavērušās plašākas iespējas vairāk uzzināt gan par dabaszinātnēm, gan pašiem aktīvi līdzdarboties dažādos eksperimentos, gan saņemt nepieciešamo individuālo atbalstu. Kopumā visas aktivitātes paaugstina pašu skolēnu pašvērtējumu, līdz ar to arī motivē mācību darbā sasniegt arvien labākus rezultātus.
Pārlūkojot vietni, Tu akceptē nepieciešamo sīkfailu lietošanu. Tu vari akceptēt arī citu sīkfailu lietošanu.