14.janvārī Olaines 2.vidusskolas aktu zālē norisinājās skatuves runas konkurss.
2.-12.klašu skolēniem. Skolēnu interpretācijā latviešu un krievu valodā bija dzirdama gan proza, gan dzeja. Katrs dalībnieks bija ieguldījis laiku un spēku, lai klātesošie varētu priecāties par skolēnu sniegumu. Liela skolēnu aktivitāte un vēlme piedalīties bija vērojama 2.-3.un 4.-6.klašu grupā, krietni mazāk dalībnieku bija 7.-12.klašu grupā, taču katrs dalībnieks aizkustināja žūriju līdz sirds dziļumiem. Žūrijai nenācās viegli izvēlēties labākos, jo katra skolēna sniegums bija atzinības vērts.
Skolas godu novada konkursā 21.janvārī aizstāvēs Deivids Kohs (3.a klase), Deniss Trusijs (4.b klase), Aleksandra Gluščenko (8.a klase) un Vineta Santa Margeviča (10.a klase).
Sakām paldies visiem skolotājiem, kas sagatavoja skolēnus skatuves runas konkursam, kā arī apsveicam dalībniekus ar panākumiem un vienkārši ar piedalīšanos un pieredzes gūšanu šāda veida konkursos.
Rīgā pagāja Eirāzijas čempionāts pa Džosui karatē. Čempionāta piedalījās no 9 valstim: (Latvija, Krievija, Dānija, Japāna, Kabardino Bulgarija, Igaunija, Ungārija, Afganistāna, Baltkrievija). Dalību Pieņēma 112 sportisti . Izlases sastāvā no Latvijas piedalījās 2 sportisti, no Olaines – Daniels Masloveckis (95.skola.Rīga), Jūlija Bičkovska (2.skola.Olaine). Daniels ieņēma 1 vietu kategorijā 14-15 gadus līdz 55kg. Jūlija aizņēma 2 vieta kategorijā 12-13 gadus līdz 50kg. Divkaujas pagāja ļoti dinamisks, katra cīņa tika ļoti sarežģīta, tā kā atbrauca spēcīgi kaujinieki no katras valsts. Apsveicam mūsu sportistus un novēlēt tiem tālāku!
Pie Olaines 2. vidusskolas 11. klases skolēniem otrdien viesojās Ārlietu ministrijas ekonomisko attiecību, tirdzniecības un attīstības sadarbības direkcijas vadītāja Ivita Burmistre un ASV vēstnieces vietniece Latvijā Šārona Hadsone-Dīna, lai pastāstītu par karjeras iespējām diplomātijā.
Olaines 2.vidusskolas skolēni realīzēja jauniešu projektu "Ziemassvētku dāvanas - Plecu lakati un šalles". Projekta ietvaros pieci puiši uztaisīja koka rāmjus un 16 meitenes, izmantoja koka rāmjus, auda lakatus sevietem, kā arī meitenes tamborēja un adīja šalles vīrišiem. 8.decembrī meitenes uzdāvināja pašdarinātos lakatus un šalles Olaines Sociālās aprūpes centra iemītniekiem. Skolēni bija gandarīti par padarīto darbu un ar prieku pasniedza dāvanas.
Rīgas Apriņķa avīzes raksts
20.11.2015. apbalvotas desmit Latvijas skolas, kas piedalījās (kopā 50 skolas ) UNESCO atbalstītajā Pasaules lielākās mācību stundas akcijā un kuru mācību stundu plāni tiks publicēti akcijas starptautiskajā mājas lapā. Tās ir: Bauskas sākumskola, Daugavpils Vienības pamatskola, Draudzīgā aicinājuma Liepājas pilsētas 5. vidusskola, Jelgavas Valsts ģimnāzija, Olaines 2. vidusskola, Ogres 1. vidusskola, Slokas pamatskola, Liepājas internātpamatskola, Kuldīgas Centra vidusskola un Upesleju internātpamatskola. Mācību stundu plāni tiks publicēti akcijas starptautiskajā mājas lapā.
Olaines 2. vidusskolā UNESCO akciju atbalstīja aktivākie skolotāji: Velta Šinkarenko, Irina Macanova, Jeļena Alute, Ludmila Osipova, Olga Vonoga.
http://skolas.unesco.lv/lv/jaunumi/pasaules-lielaka-macibu-stunda-50-skolas-ari-latvija/
17. novembrī Olaines 2.vidusskolā notika Latvijas Republikas proklamēšanas 97.gadadienai veltīts pasākums 8.-12.klašu skolēniem. Vecāko klašu skolēni gan izjusti runāja dzeju , kas lika aizdomāties, ka katrs mēs pārstāvam Latviju, ka ir nepieciešams ik pa brīdim apstāties un aizdomāties, cik skaista ir mūsu zeme, gan atskatījās uz vēstures faktiem, atgādinot, ka Latvijas brīvība savulaik izcīnīta ar asinīm.
Pasākumā svētku gaisotni radīja Olaines Mūzikas skolas audzēkņu priekšnesumi, kā arī Olaines 2.vidusskolas koris Veras Gahajevas vadībā un deju kolektīvs Dzintara Zeibota vadībā.
Bija patīkami apzināties, ka Latvijas nākotni veidos atbildīgi, radoši un talantīgi skolēni.
Valsts kanceleja, sadarbībā ar valsts pārvaldes institūcijām, šogad, 9.oktobrī, visā Latvijā organizēja Atvērto durvju dienu. Šajā dienā valsts pārvaldes iestādes bija atvērtas ikvienam interesentam un piedāvāja ekskursijas, izstāžu ekspozīcijas, konkursus, seminārus, prezentācijas un klātienes tikšanās ar amatpersonām un valsts pārvaldē strādājošajiem speciālistiem. Mūsu skolas 11. klases skolēni devās iepazīties ar Valsts kanceleju, Tieslietu ministriju un Iekšlietu ministriju. Lūk, dažas atziņas: “ Brauciens uz Tieslietu ministriju atstāja uz mums labu iespaidu. Tur mēs ar foto orientēšanās spēles palīdzību uzzinājām ne tikai par Ministrijas sistēmu un tās darbu, bet arī iepazināmies ar dažādu nozaru pārstāvjiem. Atvērto durvju dienas beigās visu pārrunājām pie tējas tasītes. Bijām pārsteigti par iespēju piedalīties laimestu izlozē un saņemt pateicību par piedalīšanos.”
Jevstigņejeva Valērija 11. klase
Projekts „Dažādība kā izglītības un kopienas attīstības resurss”
(Nr. 2013.EEZ/PP/2/MAC/011/059).
Projektu finansiāli atbalsta Islande, Lihtenšteina un Norvēģija
Olaines 2. vidusskola izcīnījusi tiesības piedalīties EEZ finanšu instrumenta programmas „NVO fonda” apakšprogrammas „Nevalstisko organizāciju projektu programmas” projektā "Dažādība kā izglītības un kopienas attīstības resurss" (Nr.2013.EEZ/PP/2/MAC/011/059), ko organizēja Izglītības attīstības centrs (IAC) partnerībā ar Latvijas Kopienu iniciatīvu fondu un Norvēģijas Valsts daudzkultūru izglītības centru (NAFO). Projektu finansiāli atbalsta Islande, Lihtenšteina un Norvēģija.
Laikā no 24. līdz 26. septembrim Siguldā notika projekta apguves seminārs, kurā piedalījās 15 Latvijas skolu un vietējo kopienu komandas. Olaini seminārā pārstāvēja skolotājas Inga Ivanova, Zoja Nikolajeva, Diāna Goroško un direktora vietniece mācību darbā Irina Siņicina. Olaines sabiedrību seminārā pārstāvēja Rudīte Babra – Olaines Pieaugušo izglītības centra vadītāja.
Projektā skartās problēmas ir ciešā sasaistē ar starptautisko šī brīža situāciju un ir ļoti aktuālas. Semināra 3 dienās notika viedokļu apmaiņa par imigrantu integrācijas iespējām, iepazināmies ar Norvēģijas pieredzi šajā jomā, ar pedagoģisko pieeju daudzkultūru klasēs. Bija tikšanās ar Latvijā jau esošajiem imigrantiem, ieklausījāmies labas prakses pieredzē. Ieguvām integrācijas darba metodiskos materiālus.
15 Latvijas skolas, tai skaitā Olaines 2. vidusskola, kļūs par centriem starpkultūru integrācijas un pilsoniskās līdzdalības aktivitātēs.
Olaines komanda semināra noslēgumā izstrādāja prezentācijas materiālu, kur atzīmējām visu, ko realizēsim tuvākajā laikā no seminārā iegūtā.
Lasīt vairāk par projektu http://www.iac.edu.lv/aktualie-projekti/dazadiba-kopienas-resurss/
Vairāk foto:https://www.flickr.com/photos/127407445@N06/sets/72157659218595412
Projekts "Dabas brīnumi Eiropā - mūsu nacionālo parku un dabas rezervātu pētījums" ir pētījums par nacionālajiem parkiem un dabas rezervātiem. Tā bija lieliska iespēja mūsu skolēniem kopā ar citu 11 dalībvalstu skolēniem iegūt informāciju par nacionālo parku un dabas rezervātu nozīmi savā valstī, kā arī par noteikumiem, parku apdraudējumu, mantojumu un pētīt, kāda nozīme šiem parkiem un rezervātiem ir.
Studentiem bija iespēja iepazīties ar informāciju par pirmajiem nacionālajiem parkiem pasaulē un savās valstīs.
Skolēni uzzināja par nacionālo parku un dabas rezervātu nozīmi iztikai, tūrismam, videi, brīvajam laikam, kultūrai un labklājībai.
Strādājot pie šī projekta, skolēni tika iepazīstināti ar svešvalodām - arī mazākumtautību valodām. Viņi varēja izmantot IKT video konferencēm, komunikācijai internetā, video un audio rediģēšanai, utt. Skolēniem bija iespēja iepazīt citas kultūras Eiropā un strādāt kopā, lai sasniegtu kopīgus mērķus. Viņi varēja uzzināt par klimata, kultūru, valodu un tradīciju daudzveidību.
http://www.2013en.comenius.yum.pl/
Pateicoties dalībai projektā ''Globālā dimensija sociālo zinātņu mācību priekšmetos''starp Olaines 2. vidusskolu un Valgas krievu ģimnāziju ir nodibinājusies ļoti interesanta sadarbība. Igaunijas ģimnāzijas skolotāja Pilvi Pindma 27.-28.martā organizēja savā skolā semināru “Pasaules izglītība” visiem Valgas skolotājiem, kurā tika izskatīti globālās izglītības galvenie jautājumi (ar tiem Igaunijā nodarbojas organizācija MONDO). Mūsu skolas skolotāji L.Osipova un J.Alute šajā seminārā dalījās savas skolas pieredzē, kā globālās izglītības jautājumusvar sekmīgi integrētmācību saturā. Savukārt, Igaunijas skolotāji semināra dalībniekiem sagatavoja afrikāņu sieviešu izstrādājumu izstādi-pārdošanu, taisnīgas šokolādes un šī eļļas darbnīcas. Viena Valgas skolotāja, kura ar MONDO starpniecību viesojās afrikāņu ciemā, vēroja vietējo iedzīvotāju ikdienas dzīvi un apmeklēja lokālo skolu, noformēja ļoti interesantu un izzinošu personālo fotoizstādi.
Pēc semināra mēs nolēmām turpināt abu skolu draudzību citādi, lai ne tikai skolotāji, bet arī skolēni aktīvi “globāli” attīstītos. Olaines novada pašvaldība atbalstīja jauniešu projektu “Spēlējam un attīstāmies globālajā pasaulē”, kurš paredzēja Latvijas un Igaunijas piekto klašu skolēnu apmaiņas vizītes, skolēnu vecāku bērnības spēļu izzināšanu, projekta logo veidošanu, zīmējumu par mīļākajām spēlēm izstādes abās skolās un, noteikti, jaunu draugu iegūšanu. Olaines skolēni viesojās Valgā 2015.gada maija mēnesī, Igaunijas skolēni atbrauca uz Olaini septembrī. Projektā ir sasniegts ļoti svarīgs rezultāts – skolēnu atziņas par to, ka datorspēles nedrīkst un nevar aizvietot kustības spēles un rotaļas. Sēžot viens pret vienu ar gadžetu grūti iemācīties kļūt par labu draugu, draugiem jāmāk sadarboties kopā, kopā jokot, pat strīdēties, palīdzēt viens otram. Un vēl… tas, ka bērni no saviem vecākiem uzzināja viņu bērnības iemīļotas spēles un spēlēja tās, pozitīvi ietekmēja attiecības ģimenē. Tādā veidā globālā izglītība nostiprina arī ģimenes!
15.septembrī mūsu skolas 6.klases skolēni pieņēma viesus: tā kā mēs bijām apciemojuši Igaunijā Valgas pamatskolu jau iepriekš, arī viņi mūs apciemoja. Tikšanās bija ļoti jauka, jo mūsu skolēni pēc tikšanās Igaunijā ar Valgas skolēniem sadraudzējās un uzturēja kontaktus ar interneta strapniecību.
Dienas programma mūsu skolā bija sastādīta interesanti: tā bija tikšanās aktu zālē, kura bija izrotāta ar Igaunijas un Latvijas valsts karogiem; ciemiņus iepazīstināja ar skolu, skolas muzeju, Olaines sporta objektiem un Olaines Mežaparku; notika arī spēle, viktorīna (par abu skolu faktiem). Diemžēl Olaines pilsētas peldbaseinā nevarējām izpeldēties, jo Olainē šajā dienā tika atslēgts siltais ūdens.
Abas delegācijas apmainījās ar dāvanām. Igauņu viesiem mūsu skolēni uzdāvināja pašdarinātus darbus no pērlītēm, krellītēm, bet igauņi mūs pacienāja ar medu no Valgas.
Pirms atvadīšanās N.Miguša, projekta vadītājs, un 9. klases skolēni Maksims un Aleksandrs, noslēdzot projektu secināja, ka skolēni iemācījās spēlēt spēli, kuru savukārt kādreiz spēlēja viņu vecāki, kā arī mēģināja izdomāt savas spēles; rezultātā visi saprata, ka vairāk jāspēlē atraktīvas spēles - jākomunicē ar spēles partneriem klātienē, nevis tikai izmantojot mūsdienu sazinas tehnoloģiju palīdzību.
Noslēgumā, kad autobuss jau bija gatavs vest viesus atpakaļ uz Igauniju, visi projekta dalībnieki apliecināja, ka ir brinišķīgs projekts, kas nedrīksts tā vienkārši beigties – jābūt turpinājumam!
Kopā ar 14 citām izglītības iestādēm no visas Latvijas esam apstiprināti dalībai Izglītības attīstības fonda (IAC) un Latvijas Kopienu iniciatīvu fonda organizētajā projektā "Dažādība kā izglītības un kopienas attīstības resurss".
"IAC projektu īsteno sadarbībā ar partneriem Latvijas Kopienu iniciatīvu fondu (LKIF) - http://www.iniciativa.lv/ un Norvēģijas Valsts daudzkultūru izglītības centru The National Centre for Multicultural Education(NAFO) - http://nafo.hioa.no/om-nafo/about-nafo/.
Projekta mērķis ir sekmēt vienotas, demokrātiskas labklājības sabiedrības veidošanu Latvijā, balstoties uz starpkultūru dialogu, daudzveidīgu sabiedrības grupu integrāciju, izglītojošām aktivitātēm un aktīvu piedalīšanos sabiedrības dzīvē.
Projekta īstenošanas laikā no 2015. gada marta līdz 2016. gada aprīlim plānots izveidot starpkultūru izglītības programmu un metodiskos materiālus sadarbībā ar NAFO, izmantojot viņu pieredzi darbā ar minoritāšu un imigrantu iekļaušanu izglītības sistēmā. Balstoties uz partneru pieredzi, projektā tiks izvērtētas Latvijas sabiedrības jaunpienācēju (imigrantu) izglītības vajadzības gan skolā, gan saskarsmē ar vietējo sabiedrību. Starpkultūru izglītības programma tiks aprobēta 15 Latvijas skolās un vietējās kopienās. Būtisks projekta darbības virziens būs skolu un vietējās sabiedrības sadarbība iekļaujošas kopienas veidošanā.
Projekts "Dažādība kā izglītības un kopienas attīstības resurss" (Nr.2013.EEZ/PP/2/MAC/011/059) tiek īstenots EEZ finanšu instrumenta programmas "NVO fonda"apakšprogrammas "Nevalstisko organizāciju projektu programmas" ietvaros. Projektu finansiāli atbalsta Islande, Lihtenšteina un Norvēģija. Projektā plānotais kopējais finansējums ir 111 110,09 EUR."
Materiāls pārpublicēts no vietnes: http://www.iac.edu.lv
Olaines 2.vidusskolas projekta grupā strādās: direktores vietniece mācību darbā Irina Siņicina, pedagogi Inga Ivanova, Diana Goroško, Zoja Nikolajeva un Olaines Pieaugušo izglītības centra vadītāja Rudīte Babra. Projekta pirmais seminārs norisināsies Siguldā no 24. līdz 26. septembrim.
Pārlūkojot vietni, Tu akceptē nepieciešamo sīkfailu lietošanu. Tu vari akceptēt arī citu sīkfailu lietošanu.