28.maijā bibliotēkas klubiņa dalībnieki un labākie bibliotēkas lasītāji devās ekskursijā uz Jelgavas karameļu darbnīcu, kur iepazinās ar tās vēsturi, darbiniekiem un ražošanas procesiem. Skolēniem bija iespēja arī pašiem izgatavot savu lielkarmeli un nodegustēt dažādu garšu karameles. Bez tradicionālajām jāņogu, apelsīnu, ābolu karamelēm, tika izgaršotas arī nātru, jūras aļģu un ķiploku karameles. Tā kā darbnīca plāno paplašināties un rudenī atvērt arī šokolādes ražošanu, skolēni izteica vēlmi atgriezties uz šokolādes darbnīcu.
Lai sekmētu piederību savai valstij Latvijai un aktualizētu savas valsts kultūras mantojumu, Olaines 2.vidusskolas aktīvākie parlamenta dalībnieki apmeklēja kinopilsētu “Cinevilla”.
Skolēniem bija iespēja apskatīt dekorācijas, filmēšanas paviljonus un vēsturiskos tērpus, atpazināt dažādus filmās redzētos rekvizītus – vēsturiskos tiltus, veco tramvaju, seno laiku militāro tehniku un ēkas. Te ir filmētas latviešu filmas “Rīgas sargi”, “Rūdolfa mantojums”, “Sapņu komanda 1935”, “Nameja gredzens” un epizodes citām latviešu filmām. Pēc kinopilsētiņas apskates bija noorganizētas dažādas izklaides.
Maijā, kad sazaļo lauks.
Ārā, kad bērziņi plaukst,
Māmiņu samīļot steidzu,
Izjusti svētkos to sveicu.
Mātes diena jeb māmiņas diena ir starptautiski svētki par godu māmiņām. Mātes diena dažādās valstīs tiek svinēta atšķirīgos datumos. Latvijā un Igaunijā Mātes diena tiek svinēta otrajā maija svētdienā, bet, piemēram, Lietuvā — pirmajā maija svētdienā.
Mūsu skolā maijā tika organizēts svētku koncerts, kurš bija veltīts Mātes dienai. Par godu māmiņām skanēja dzejoļi un dziesmas. Koncertu papildināja skolas rokdarbu un kokapstrādes pulciņu dalībnieku darbi. Pasākuma apmeklētājus priecēja mūsu interešu izglītības kolektīvi: vokāli instrumentālais ansamblis, tautas deju kolektīvs „Dzērvene”, deju kolektīvs “Sirds ritmi”, kā arī solo dziedātāji. Koncertu papildināja bērnu deklamētie dzejoļi un dziesmas, mākslas vingrošanas priekšnesumi. Atmosfērā valdīja daudz sirsnīgu, pozitīvu un mīlestības pilnu emociju, jo dziesmas un dejas tika izpildītas no visas sirds, līdz ar to dāvana māmiņām ir izdevusies godam.
Valsts projekta “Latvijas skolas soma” pamudināti, visi Olaines 2. vidusskolas skolotāji un skolēni 3. maijā devās mācību ekskursijās uz Latvijas kultūrvēsturiskām vietām.
Mūsu “Skolas somas” darba grupa palīdzēja katrai klašu grupai izveidot savu unikālo maršrutu un sagatavot informāciju par apskates objektiem, muzejiem, darbnīcām Rīgā, Jūrmalā, Bauskā, Salaspilī, Rundālē, Tērvetē, Mežotnē.
Rezultātā - klasēm bija iespēja doties aizraujošā ceļojumā.
Skolēni un skolotāji ir vienisprātis – šādas ekskursijas ir jāorganizē arī turpmāk.
Ekskursijas (ko apmeklēja):
8.a kl. Rīga - LNB, LU akadēmiskais centrs Zinātņu māja, Dzelzceļa muzejs
9.c kl. Rīga - LNB, LU akadēmiskais centrs, Zinātņu māja
8.c kl. Rīga - LNB, LU akadēmiskais centrs, Zinātņu māja
10., 11., 12. kl. Jūrmala - Jūrmalas pilsētas muzejs, Jūrmalas brīvdabas muzejs
3.a, 6.a kl. Rundāle- Rundāles pils
6.c, 7.b kl. Mežotne, Rundāle, Bauska - Mežotnes pils, Rundāles pils, Bauskas pils
5.b, 5.c, 5.d kl. Bauska - Bauskas pils, Motormuzejs
8.b, 9.b kl. Rīga - Mākslas muzejs
1.a, 1.b kl. Tērvete - Dabas parks
3.c, 5.a kl. Rīga - Botāniskais dārzs, Lucavsala
2.a, 3.b kl. Salaspils - Botāniskais dārzs
4.a, 4.b, 4.c kl. Rīga - LNB, Lucavsala
7.c, 6.b kl. Jūrmala - Jūrmalas brīvdabas muzejs, Dzintaru Mežaparks
2.b, 2.c kl. Salaspils - Botāniskais dārzs
7.a, 9.a kl. Rīga - LNB, Lucavsala
2019. gada 2. maijā Olaines 2. vidusskolā pirmo reizi tika iestudēts skolas vokāli instrumentālā ansambļa “Моль поела”mūzikls "Sprīdītis", pēc latviešu rakstnieces Annas Brigaderes lugas motīviem. Ansamblis, kurā piedalās gan izcili muzikanti, gan radoši aktieri, mūziklu sagatavoja un divās izrādēs to spēlēja 5.-12. klašu skolēniem, skolotājiem, vecākiem un draugiem. Mūzikls tika iestudēts jauniešu projekta ietvaros ar Olaines pašvaldības finansiālu atbalstu. Ansambļa kolektīvs izsaka pateicību mākslinieciskajam vadītājam Dainim Krauklim par mūzikla brīnišķīgo iestudējumu, kā arī skolas administrācijai par atbalstu un iespēju uzstāties skolas aktu zālē.
15. maijā plkst. 19:00 ansamblis ar mūziklu “Sprīdītis” uzstāsies Olaines kultūras namā, kur izrādi apmeklēt varēs ikviens Olaines novada iedzīvotājs. Būsim priecīgi redzēt visus!
Valsts izglītības satura centrs 2019. gada 5. aprīlī Kultūras pilī "Ziemeļblāzma" rīkoja Latvijas valsts simtgadei veltītu pasākumu cikla "Pilsoniskās līdzdalības un labo darbu maratons" noslēguma festivālu "Ceļā uz nākamo simtgadi".
Festivālā piedalījās 7.-12. klašu skolēni, profesionālo izglītības iestāžu audzēkņi, novadu/pilsētu skolēnu domju un jauniešu nevalstisko organizāciju pārstāvji.
Festivāla laikā tikāmies ar populāriem viedokļu līderiem, darbojāmies radošajās meistardarbnīcās, dalījāmies pieredzē, apguvām jaunas zināšanas un prasmes pilsoniskās līdzdalības jomā.
Mūsu skolu festivālā pārstāvēja 7. klašu skolnieces P. Kovaļčuka, D. Trubača, D. Lisenkova un 9. klases skolnieks D. Račiks. Mēs ieguvām jaunas zināšanas, draugus, noklausījāmies grupas „Bermudas divsturis” koncertu.
Veiksim labus darbus arī turpmāk! No mūsu labajiem darbiem pasaule kļūs labāka, jaukāka, sirsnīgāka!
Olaines 2. vidusskolas dalībnieki
Ir aizvadīta "Digitālā nedēļa 2019" (25.-29.marts). Arī skolā tika īstenotas vairākas aktivitātes e-prasmju attīstīšanai un nostiprināšanai. Piemēram, jaunāko klašu skolēniem tika sagatavots pasākumu komplekss “Ne viss ir tā kā izskatās”. Tie bija gan informatīvi pasākumi skolēniem, kuriem ikdienā nākas sastapties ar dažāda veida informāciju - iespiesto, vizuālo, audio u.tml., gan testi-prezentācijas, kurās jau praktiski skolēniem bija iespēja demonstrēt savas zināšanas, pamatot viedokļus un diskutēt par to, vai visam var ticēt, ko lasām, redzam un dzirdam? Kā informāciju izvērtēt kritiski, kā atšķirt viltus ziņas no patiesajām, kā izkopt sapratni par to, ka tiešām ne viss ir tā kā izskatās?
Savukārt, vecāko klašu skolēni devās uz Olaines pilsētas bibliotēku, kur speciālisti stāstīja par “3td e-grāmatu bibliotēkas” pakalpojuma pieejamību.
“Digitālās nedēļas 2019” noslēgumā tika aizpildīta pasākumu atskaišu forma Eiropas portālā - https://alldigitalweek.eu/events/, kur mūsu pasākumi tika izskatīti un apstiprināti no All Digitall Week organizatoru puses un skola saņems sertifikātu kā All Digitall Week pasākumu organizators.
Man ir bijis tas prieks un reizē arī izaicinājums augt un veidoties “Erasmus+: Jaunatne darbībā” vidē. Iegūtas jaunas zināšanas, prasmes, izaicinājumi, daudz jaunu kontaktu un gūzma sajūtu, sevis iepazīšana un vēl, un vēl. Nu esmu kļuvusi par daļu no “EuroPeers” pulka, kas ar saviem personīgajiem stāstiem gatavi palīdzēt arī citiem jauniešiem iepazīt šo pasauli. Mēs ticam un vēlamies izplatīt tādas vērtības kā līdzdalība, neformālā izglītība, iecietība un starptautiski kontakti, tā jauniete no Olaines, Brigita Medne, kas šogad kā viena no trim Latvijas pārstāvjiem piedalījās starptautiskās mācībās “EuroPeers”, attīstot savas prasmes un daloties pieredzē, lai turpmāk iedvesmotu citus jauniešus piedalīties starptautiskās Eiropas mobilitātes programmās.
Savu pirmo pasākumu, kā EuroPeers tīkla dalībniece, Brigita organizēja Olaines 2. vidusskolā, kur ar entuziastiskiem un enerģiskiem 10. un 11. klašu audzēkņiem klases stundā dalījās personīgajos stāstos, diskutēja, kā iespējams piedalīties dažādos projektos, kā ģenerēt pašiem savas idejas un gūt tām atbalstu “Erasmus+: Jaunatne darbībā” un Eiropas Solidaritātes korpusa piedāvātajās iespējās. “Erasmus+” ir lieliska iespēja ne tikai jauniešiem, bet arī organizācijām – doties dažādos izglītojošos pasākumos, uzņemt brīvprātīgos jauniešus no visas Eiropas un kopā īstenot lieliskas idejas!
Mūsu skolā ir jauns interešu izglītības stends.
Skolēnu uzdevums ir ne tikai mācīties, bet arī piedalīties dažādās ārpusstundu aktivitātēs. Olaines 2. vidusskolā tiek piedāvātas daudzas iespējas, kurās var pierādīt un apliecināt sevi. Ārpusstundu aktivitātes atliek tika izvēlēties un piedalīties.
Unikāli zinātniskie šovi. Tie sajūsmina, paplašina redzesloku, parāda zinātni pavisam neierastā gaismā un ļauj to iemīlēt.
“Laboratorium” piedāvāja mūsu 5.-8. klašu skolēniem aizraujošas fizikas un ķīmijas apmācības. Mūsu skolēni secināja, ka izprast zinātnes likumus vislabāk var eksperimentējot.
Ēnu diena ir pasaulē atpazīstams un atzīts Junior Achievement karjeras izglītības pasākums 1.-12. klašu skolēniem, kura mērķis ir iepazīstināt skolēnus ar dažādu profesiju un nozaru prasībām, lai palīdzētu jauniešiem izvēlēties profesiju un atbilstoši sagatavoties darba tirgum.
Pateicoties skolēnu veiksmīgi uzrakstītajām motivācijas vēstulēm, mūsu jauniešiem bija iespēja atkal nokļūt vispieprasītākajos uzņēmumos. Olaines 2. vidusskolas 10.-12.klašu skolēni Ēnu dienā devās iepazīt daudzu profesiju pārstāvjus – makroekonomists-pētnieks, IT projekta vadītājs, medmāsa, ugunsdzēsējs-glābējs, sporta treneris, ART direktors, ķīmiķis, software inženieris, attīstības projekta vadītājs debetkaršu daļā, AS “Rīgas siltums” vecākais tehniskās uzraudzības inspektors, restorāna “Čili pica” direktors, logists, grafiskais dizaineris, “AS Latvijas tilts” betonētājs, ārsts anesteziologs-reanimatologs, tirdzniecības vadītājs, fotogrāfs, policists, “Swedbank” daļas vadītājs Baltijā, sabiedrisko attiecību nodaļas direktors, sociālais darbinieks, molekulārais biologs, pavārs, sociālās aprūpes centra vadītājs, tiesneša palīgs, oftalmologs, studentu karjeras atbalsta speciālists, gaisa kuģu tehniskās ekspluatācijas inženieris-mehāniķis.
Skolēnu saņemtajos Ēnu dienas apliecinājumos no uzņēmēju puses uzteikta mūsu jauniešu mērķtiecība, domāšana, atvērtība, atbildīgums, ieinteresētība, zinātkāre, sportiskums.
Ēnu dienas izvērtējumā skolēni norādīja, ka, lai veiksmīgāk sagatavotos studijām izvēlētajā nozarē, skolā vairāk būtu jāpievērš uzmanība matemātikai, dabaszinātnēm, valodām, uzņēmējdarbībai, informātikai, sportam, spējai uzņemties atbildību, radošām aktivitātēm.
Cerams, ka nākamgad vairāk tiks izmantota šī jaukā iespēja izzināt kādu no savām sapņu profesijām!
1. martā Olaines 2.vidusskolā norisinājās Žetonu vakars, kura veidotāji un vadītāji bija 12.a klases skolēni, bet viesi- skolēnu vecāki, draugi un skolotāji. Tā bija lieliska iespēja pabūt atmiņu valstībā- 12 stāvu mājā, ar siltām izjūtām atceroties ceļojumu pa katru stāvu. Ceļot laikā palīdzēja teatrāli uzvedumi, dziesmas, videoklipi, konkursi. Visi klātesošie varēja ar smaidu atcerēties, kā tika gatavotas mācību stundas 1. klasē un rakstīti pārbaudes darbi pamatskolā . Mīļi pateicības vārdi tika teikti gan vecākiem, gan skolotājiem. Paldies Olaines novada pašvaldībai par skaistajiem žetoniem, kas vienmēr atgādinās par mūsu piederību skolai! Paldies visiem par smeldzīgām atmiņām piepildītu vakaru un iespēju izbaudīt ceļojumu pa mūsu atmiņu māju!
12. a klases skolnieces Marika Tiščenko un Ņina Starovoitova
Projekta “Erasmus +, Grāmatu ietekme” dalībnieku otrā tikšanās notika Itālijā, no 17.-23. februārim. Veronas skolā viesojās 2 skolotāji un 6 skolēni no Olaines 2.vidusskolas. Skolēni dzīvoja viesģimenēs, kas viņiem deva iespēju tuvāk iepazīt Itālijas valsti un kultūru.
Projekta ietvaros skolēni un skolotāji piedalījās mācību stundās, pēc kuru apmeklēšanas varēja salīdzināt izglītības sistēmas un uzzināt par itāļu skolas ikdienas dzīvi. Skolā, kurā galvenokārt norisinājās projekta aktivitātes, mācās ap 200 skolēnu. Skolas vidi var raksturot kā multikulturālu – tajā zināšanas apgūst skolēni no tādām valstīm, kā Ķīna, Rumānija, Angola u.c.
Pirmajā dienā katrai dalībnieku grupai vajadzēja prezentēt sevi, savu valsti, skolu un izpildīto mājas darbu – prezentāciju par ievērojamākajām nacionālajām grāmatām. Savukārt, vakarā kopā devāmies uz Veronas centru, lai aplūkotu ievērojamākās vietas un ēkas.
Otrajā dienā visi projekta dalībnieki tika sadalīti grupās, izveidojot 6 grupas. Katrai grupai bija jāizlasa pasaka angļu valodā un jāuzraksta luga. Grupas izveidoja savus tēlus, rakstīja scenāriju un aprakstīja katru lugas ainu.
Trešajā dienā grupas turpināja savu darbu pie scenārija, noformēja to arī datorrakstā. Pēc tam uzrakstītajām lugām tika sagatavotas izrādes. Vēlāk visiem projekta dalībniekiem bija iespēja piedalīties kulinārijas meistarklasē, kurā gatavoja Gnocchi jeb ņoki - vienu no vissenākajiem ēdieniem Itālijā. Diena noslēdzās ar ekskursiju uz tipogrāfiju.
Ceturtajā dienā bija ekskursija uz Venēciju, kura ir viena no pasaules skaistākajām pilsētām, unikāla pilsēta - muzejs.
Piektajā dienā katra grupa iestudēja uzrakstītās lugas, prezentēja savu darbu. Projekta dalībnieki ne vien aktīvi darbojās aktivitātēs, bet arī sniedza vairākas intervijas Itāļu televīzijai. Februāris Itālijā ir karnevāla laiks un skolēniem bija iespēja izgatavot sev masku. Paralēli pedagogi pārrunāja tikšanās laikā iegūtos iespaidus, pārdomas un plānoja nākamos projekta uzdevumus. Noslēguma vakarā visiem projekta dalībniekiem bija vienreizēja iespēja klausīties operu ārijas dažādās valodās.
Olaines 2.vidusskolas skolēni atzīmēja, ka, piedaloties šajā projektā, bija iespēja iegūt jaunus draugus un šis projekts ļoti attīsta angļu valodas prasmes, tā ir iespēja apskatīt pasaules skaisto dabu un pilsētas. Arī ģimenes, kurās dzīvoja skolēni, bija ļoti jaukas, skolēniem bija iespēja iepazīt citu tautu tradīcijas. Bet galvenais ir atmiņas, emocijas un pārliecība, ka iegūtā pieredze viņiem arī turpmāk noderēs.
14. februārī 5.d, 7.a, 7.b un 7.c klasē notika Valentīndienai veltīta latviešu valodas stunda. Uz papīra sirsniņām skolēni uzrakstīja, kas, viņuprāt, ir mīlestība, ko viņi mīl un kāpēc, kā arī slavenu cilvēku izteikumus par mīlestību. Katra klase savas sirsniņas līmēja uz kopējā plakāta. Šis darbs tika uzsākts 1.stundā un ar katru nākamo nodarbību siržu skaits uz plakāta auga, pakāpeniski veidojot "Sirsniņsalu". Šobrīd plakāts atrodas 120. kabinetā.
31. janvārī latviešu valodas stundās 7.klašu skolēni prezentēja savus radošos grupu darbus par tēmu "Mūsu varonis". Skolēni izēvelējās kādu no filmu vai multfilmu tēliem, kā arī bija izdomājuši savus varoņus. Tos vajadzēja uzzīmēt un pastāstīt, kas viņi ir, kur dzīvo, kāds raksturs ir šiem varoņiem, kādus varoņdarbus viņi ir veikuši. Skolēniem arī vajadzēja pastāstīt, kā var varonību atšķirt no pārgalvības un kā var kļūt par varoni mūsdienās. Skolēnu priekšnesumi bija ļoti radoši un interesanti.
Latviešu valodas un literatūras skolotāja Jeļena Bučinska.
12.02.2019. Olaines 2.vidusskolas aktu zālē norisinājās skatuves runas konkurss 1.- 12. klašu skolēniem.
Izvērtējot redzēto un dzirdēto, rezultāti ir šādi:
1. klašu grupā:
1. vieta – Ivenkova Kristina 1.a
2. – 3. klašu grupā:
1. vieta – Mačehins Matvejs 3.c un Kosjaņenko Vasiļisa 3.c
2. vieta – Račika Jūlija 2.a
3. vieta – Mihailovs Daniels 2.b
Atzinība – Meļehina Jeļena 3.b, Pogodins Mihails 3.a
4. – 6. klašu grupā:
1. vieta – Ponomarenko Jaroslavs 5.c
2. vieta – Račika Arīna, 5.a
3. vieta – Francs Marats 4.b
Atzinība – Mazurova Darja 4.a, Bobkovs Nikolajs 4.b, Guļina Sofija 5.a
7. – 9. klašu grupā:
1. vieta – Zinčenko Tatjana 7.c
2. vieta – Loseva Arina 9.a
3. vieta – Kromāne Jeļizaveta 9.a
10. – 12. klašu grupā:
1. vieta - Šohins Andrejs 10.a un Anča Alīna 11.a
Uz konkursa nākamo kārtu 01.03.2019. Ķekavā dosies:
1. Ivenkova Kristina
2. Mačehins Matvejs
3. Ponomarenko Jaroslavs
4. Zinčenko Tatjana
5. Anča Alīna
Paldies dalībniekiem, vecākiem un skolotājiem (I. Rimševiča, A.Verpakovska, L.Zvirgzdiņa, O. Komara, O. Vonoga,
O. Boksboima, N. Židkova, D. Andronova, N. Murina, L.Vismane, I. Pavloviča, L. Gavrilova, M. Četrone, V. Šinkarenko, M. Ļiskina, J. Bučinska, J. Artjomova, I. Ivanova) par ieguldīto darbu!
Lai izteiktu pateicību jauniešiem un projektu vadītājiem par ieguldīto darbu projektu īstenošanā, 7. februāra pēcpusdienā Olaines 2. vidusskolā notika Jauniešu projektu konkursa noslēguma pasākums.
Olaines novada domes priekšsēdētāja pirmā vietniece Inta Purviņa izteica pateicību par ieguldīto darbu gan jauniešiem, gan projektu vadītājiem, pasniedzot apliecinājumus un balvas.
Viena no skolas darba prioritātēm ir sekmīgas pēctecības nodrošināšana pārejā no pirmsskolas izglītības uz pamatizglītības apguvi. Lai to veiksmīgāk realizētu, izglītības iestādes izvēlas dažādus sadarbības veidus. Šajā mācību gadā sadarbību uzsākām 1. februārī, kad PII “Zīle” audzēkņi piedalījās sporta stundā mūsu skolā.
Gan pirmsskolas, gan sākumskolas skolotājas uzskata, ka šādas tikšanās ir lietderīgas, jo veidojas saikne starp pirmsskolu un sākumskolu, kura veicina bērnu sekmīgu pāreju no bērnudārza uz skolu.
Šos svētkus aizsāka kāds austrālietis, saprotot, cik ļoti ikdienas steigā un personiskajos pārdzīvojumos cilvēkam palīdz vienkāršs apskāviens. Šādu tradīciju viņš iesāka 2006. gadā, kad kādā lielveikalā izkāra plakātu “Bezmaksas apskāvieni”, zem kura samīļoja ikvienu grūtdieni. Austrālieša aktivitātes ātri iemantoja atzinību arī citviet pasaulē.
Arī mūsu skolā parlaments organizēja šos svētkus.
20. janvāris ir 1991. gada barikāžu aizstāvju atceres diena. Ejot gadiem, vēsture par 1991. gada barikādēm daudz jaunu faktu neatklāj, taču ikreiz, kad tās atceramies, nozīmīgi kļūst jautājumi: kas mums bija barikādes, kāda bija to loma toreiz un tagad?
16. janvārī 1. stundas laikā klases audzinātājas novadīja tematiskās klases stundas.
14. – 21. janvārī skolas vestibilā varēja apskatīt prezentāciju par Barikāžu dienām.
Skolas muzejs izveidoja izstādi.
Paldies mūsu skolas pedagogiem par to, ka skolēniem tika dota iespēja saprast šo vēstures lappuses nozīmīgumu valsts un cilvēku dzīvē.
Projekta Nr. 8.3.2.2/16/I/001 “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” ietvaros skolā organizēts Robotikas pulciņš.
Robotika ir viena no jaunākajām un aktuālākajām tehniskās jaunrades jomām.
Darbs ar Lego Mindstorms robotikas konstruktoriem dod iespēju skolēniem jau no 2. klases apgūt elektronisku iekārtu būvēšanu un programmēšanu, tajā skaitā robotu.
Robotikas nodarbības ir lieliska vieta, kur var attīstīt loģisko domāšanu, iemācīties pievērst uzmanību detaļām, cītīgi lasīt instrukcijas un precīzi tās pielietot.
2019. gada 2. janvārī Olaines 2.vidusskolas kolektīvam bija iespēja ārpus skolas, "Olainfrm" konferenču zālē, piedalīties saliedēšanās pasākumā. 50 skolotāji labāk iepazina viens otru, stāstīja par sevi un citiem, izveidoja jaunus kontaktus, un beigās viņi piedalījās slavenā “Marshmallow Challenge” aktivitātē, strādājot komandā un mēģinot nonākt pie kopīgā mērķa.
Nodarbību vadīja Anna Sidorova, kura apmeklēja kursus “Erasmus +” projekta ietvaros Barselonā, kas notika oktobrī, 2018. gadā.
Pārlūkojot vietni, Tu akceptē nepieciešamo sīkfailu lietošanu. Tu vari akceptēt arī citu sīkfailu lietošanu.