Šajā vasarā, no 29. maija līdz 1. jūnijam, piedalījāmies nometnē EuroTeenscamp, kas norisinājās Austrijas galvaspilsētā Vīnē, Lobau nacionālā parka kempingā. Mūsu grupa sastāvēja no Olaines 2.vidusskolas sociālā pedagoga Jelizavetas Stankevičas un pieciem skolēniem, aktīviem skolas Eko padomes dalībniekiem: Aleksejs Murins, Mazens Zibara, Sofja Gavrilova, Melete Ļeontjeva un Viktorija Zaguļajeva, kas mācās 8. un 10. klasē. Kopumā nometnē piedalījās komandas no 17 valstīm, vairāk kā 100 skolēni un 20 pedagogi.
Pirms brauciena bijām nedaudz nobažījušies par laika apstākļiem, jo gulēšana bija paredzēta teltīs, kempinga teritorijā. Tāpēc liels bija mūsu prieks, ierašanās dienā konstatējot, ka Vīnē laika apstākļi ir mums labvēlīgi – silts un saulains. Tādi laika apstākļi mūs lutināja visas atlikušās septiņas nometnes dienas.
Pirmajā nometnes dienā dalībnieki uzstājās ar prezentācijām par savu valsti, pilsētu – stāstīja par kultūras nozīmīgākajiem notikumiem un tradīcijām, par dabu, iedzīvotājiem un lietām, ar ko lepoties. Mūsu tuvākie kaimiņi – Igaunija un Lietuva – nometnē pārstāvēti nebija, tāpēc pastāstījām ne tikai par Latviju, bet arī par skaisto, īpašo reģionu Baltijas jūras krastā kopumā. Šīs dienas gaitā ne tikai prezentējām savu valsti, tā bija lieliska iespēja iepazīt citas valstis, uzklausot un pēc tam savā starpā pārspriežot citu komandu prezentācijas. Mums visinteresantākā likās Somijas prezentācija, kas pārsteidza ar savu īpašo stāstu, oriģinalitāti, radošo informācijas pasniegšanas veidu un veiksmīgo kontaktu ar auditoriju.
Nometnes otrajā dienā visas komandas tika sadalītas jauktās grupās un mēs veicām dažādas aktivitātes, saistītas ar dzīvās dabas izpēti. Tika pētīta un analizēta „dzīve” ūdenī, uz un zem zemes. Komandām tika doti individuāli uzdevumi atrast parka teritorijā atsevišķus dzīvniekus, kukaiņus, augus un tos pēc organizatoru iepriekš sniegtiem norādījumiem novērot, pētīt. Interesanta bija, piemēram, bišu dzīves izpēte. Pēc noteiktā laika, kad uzdevums bija paveikts, katra grupa prezentēja darba gaitu, uzzināto, novērojumus un secinājumus.
Tāpat otrajā dienā kopīgi mācījāmies kadriļa deju. Jautrs bija pats mācīšanās process – uz skatuves dejas soļus pa daļām demonstrēja pasākuma vadītājs, mēs tos atkārtojām un, saliekot visus soļu posmus kopā, nodejojām kopīgi visu deju. Visas dienas garumā pasākumos aktīvi piedalījās gan skolēni, gan pasniedzēji, kam bija savi, īpaši uzdevumi un sapulces.
Nometnes trešā diena bija ļoti interesanta, spraiga un aktīva. Nometnes dalībnieki atkal tika sadalīti jauktās grupās un tika izspēlēta ‘’Nākotnes konference’’. Konferences nosaukums izriet no dotā uzdevuma – skolēniem grupas ietvaros bija jāizveido sava partija, jāizvirza savs līderis un jāsagatavo politiskā programma par jautājumiem, kas skar mūsu – Eiropas iedzīvotāju – nākotni. Izveidotā programma komandu sniegumā tika prezentēta ļoti dažādi – ar lozungiem, dejām, dziesmām un uzskates materiāliem, kas padarīja pasākumu ne tikai izglītojošu, bet arī jautru un interesantu. Šī uzdevuma gaitā jaunieši izklāstīja lielākās problēmas, kādas tie saskata – korupcija valsts un privātās iestādēs, vides piesārņojums, nabadzība, karš un nacionālie nemieri, cilvēku atkarības no apreibinošām vielām un kaitīgiem ieradumiem. Skolēni piedāvāja arī iespējamos risinājumus izvirzītajām problēmām. Pasākuma noslēgumā, izvērtējot programmu, izvirzītās problēmas un potenciālos risinājumus, kā arī komandas radošo pieeju prezentācijas laikā, nometnes dalībnieki balsoja par sev tīkamāko partiju un tās izvirzīto līderi. Līderim tika dota iespēja publiskai uzstāšanās runai un uzvarētāju komandai tika pasniegta liela kūka, kuras pietika, lai sacienātu arī pārējos dalībniekus. Vakars noslēdzās ar jautrām dejām mūsdienu mūzikas ritmos.
Ceturtā diena tika pavadīta dažādās radošajās darbnīcās un pulciņos, dalībniekiem pašiem sadaloties pa grupām. Bija iespēja piedalīties drāmas, ritma, foto vai kādā citā pulciņā, veidot dažāda veida labirintus, rakstīt un deklamēt dzeju, zīmēt. Bija grupa, kurai uzdevums bija pašai izdomāt kādu radošu aktivitāti bez jau minētajām. Izņemot pēdējo minēto grupu, pārējās katru vadīja attiecīgās radošās izpausmes pārzinošs skolotājs vai pieaicināts speciālists. Kā jau iepriekšējās dienās ierasts, arī ceturtās dienas otrajā pusē grupas prezentēja izveidotos darbus un iegūtās prasmes, iemaņas un zināšanas. Šajā dienā arī visu valstu pasniedzēji strādāja vienā grupā. Mūsu grupai šis bija īpaši jauks uzdevums, jo mēs izveidojām ekskursiju pa nacionālā parka teritoriju, kuras laikā fotografējām interesantus un neparastus skatus, kuri tika iekļauti prezentācijā un vakara izskaņā demonstrēti uz lielajiem ekrāniem. Tā, kā interesantajām fotogrāfijām sekoja dziesma un deja, uznāciens izraisīja lielas ovācijas un skolēniem ļoti patika.
Pēdējā, piektajā nometnes dienā mums bija iespēja iepazīties ar Austrijas galvaspilsētu Vīni, apmeklēt dažādus interesantus apskates objektus.
Nometnē gūtā pieredze, emocijas un prieks ir nenovērtējams ieguvums. Tā bija iespēja gan pedagogiem, gan skolēniem iegūt ne tikai papildus zināšanas, prasmes, iemaņas, attīstīt prezentācijas spējas, bet arī iepazīties ar interesantiem cilvēkiem no citām valstīm, uzzināt vairāk par viņu kultūru, nacionālajām tradīcijām, dzīvesveidu. Tā bija lieliska iespēja arī attīstīt un atsvaidzināt angļu valodas zināšanas. Arī sadzīves apstākļi sniedza rūdījumu – visas dienas dzīvojām teltīs, kas dažiem skolēniem bija pirmā šāda veida pieredze un nepieciešamība būt patstāvīgiem. Nozīmīgi, ka dabas tuvums bija izjūtams ik uz soļa.
Kā liels ieguvums ir jāmin nometnē notvertā sajūta, ka visas dalībvalstis ir vienotas, jo saskaras ar līdzīga rakstura aktualitātēm un risināmiem jautājumiem.
Visu dalībnieku vārdā vēlos pateikt paldies skolas vadībai un Olaines novada pašvaldībai par iespēju piedalīties šajā nometnē. Dalība šāda veida nometnēs ir nenovērtējams un neizmērāms ieguvums!
Olaines 2.vidusskolas sociālais pedagogs Jelizaveta Stankeviča
Pārlūkojot vietni, Tu akceptē nepieciešamo sīkfailu lietošanu. Tu vari akceptēt arī citu sīkfailu lietošanu.